Sökning: "coaching pedagogy"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden coaching pedagogy.
1. A Successful Career as a Player Provides a Faster Path to High Level Coaching : A Qualitative Study
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanikSammanfattning : Aim In the study, we problematize, among other things, the leadership qualities of players and why the majority of coaches in Swedish elite handball are former players. Within the Swedish handball elite, over 60% of all head coaches have a previous successful playing career. According to a study by Werthner et al. LÄS MER
2. För att skapa en relation behöver man bygga upp ett förtroende : En kvalitativ studie om relationers betydelse i specialpedagogens roll som handledare
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : I denna studie undersöker vi specialpedagogers tankar kring relationers betydelse i deras roll som handledare för lärare. Vi utforskar även relationella faktorer som främjar ett bra samarbete med lärare. Vår teoretiska förankring är relationell pedagogik och studien tar utgångspunkt i såväl svensk som internationell forskning i ämnet. LÄS MER
3. Tränarrollen i ridsporten : kompetensbehov och utbildningsgång
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : Tränare är idag framför allt skickliga på att rida och undervisa ryttare i ridning. I denna studie framkommer flera kompetensområden som efterfrågas av ryttare hos tränare. LÄS MER
4. Relationell kompetens i praktiken- och dess påverkan på elevers delaktighet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie med ansats utifrån det relationella perspektivet är att försöka se skillnader och likheter i relationer - det viktiga är inte vad lärare gör utan hur de gör i relationen till eleverna. Vi vill lyfta fram lärares relationskompetens - det som sker i förhållandet, samspelet och interaktionen mellan pedagoger och elever och titta på hur det påverkar elevernas delaktighet. LÄS MER
5. Strategier för gruppundervisning i sång : observationsstudie av sångundervisning på kulturskola och gymnasium
Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : The study examines strategies used by voice coaches in small groups and how they apply cultural-mediating tools. The analysis is primarily based on Hultberg’s theory of cultural-psychological model of musical learning by making music (2009). LÄS MER