Sökning: "communicating organizational culture"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden communicating organizational culture.

  1. 1. To what extent is sustainability valued when choosing a workplace?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Kristoffersson; Isabella Millings; [2023-09-22]
    Nyckelord :sustainability; corporate sustainability; corporate social responsibility; sustainable employer branding; organizational attractiveness; sustainable human resource management; behavioral finance;

    Sammanfattning : In the current competitive business environment, organizations face a formidable challenge in attracting and retaining talented employees (Das & Baruah, 2013). Offering competitive salaries, comprehensive benefits, and nurturing a supportive work environment are recognized as essential factors that job seekers increasingly emphasize in organizations, whose work culture aligns with their values (App et al. LÄS MER

  2. 2. Relationer mellan styrsystem på IKEA : En studie om företagskulturens relation med den cybernetiska och administrativa styrningen utifrån ett ledar- och medarbetarperspektiv

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Sunita Walizai; Thilde Lund; [2023]
    Nyckelord :Organizational culture; cybernetic control; administrative control; management control systems; communicating organizational culture; cultural control; organizational structure; policies and procedures; budget; financial measurement systems; non-financial measurement systems; hybrid measurement systems and management control package.; Företagskultur; cybernetisk styrning; administrativ styrning; styrsystem; förmedling av företagskultur; kulturstyrning; organisationsstruktur; policyer och tillvägagångssätt; budget; finansiella mätsystem; icke finansiella mätsystem; hybridmätsystem och styrpaket.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Traditionellt sett förknippas ekonomistyrning med den formella styrningen och mycket fokus har därmed lagts på den formella styrningen. Eftersom företag idag påverkas av kultur på olika sätt, kan den formella styrningen kompletteras med den informella styrningen. LÄS MER

  3. 3. Intern hållbarhetskommunikation i en decentraliserad koncern

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Viktor Leding; Ellinor Tivéus Meyer; Johanna Lindstedt; [2023]
    Nyckelord :hållbarhetskommunikation; kommunikations barriärer; intern kommunikation; decentraliserad organisation;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor blir en alltmer betydande del av större organisationers verksamhet till följd av högre krav från intressenter och nya rapporteringsregleringar. Syftet är att genom en fallstudie beskriva och analysera barriärer som uppstår i intern hållbarhetskommunikation i en decentraliserad organisation. LÄS MER

  4. 4. Hemarbete och organisationsidentitet: En kvalitativ studie om hur Uppsala kommuns organisationsidentitet bevaras och återskapas

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Hanna Gahne; Anna Forss; [2023]
    Nyckelord :Organizational identity; Organizational culture; Organizational communication; Agency; Distance work;

    Sammanfattning : The purpose with this essay is to understand what happens with the organizational identity at a Swedish municipality when employees work partly from home. The municipality we are focusing on is Uppsala kommun. Our research question concerns how Uppsala kommuns organizational identity maintains and recreates when employees partly work from home. LÄS MER

  5. 5. DEN INTERNA JÄMSTÄLLDHETSKOMMUNIKATIONENS FRAMGÅNGSFAKTORER OCH UTMANINGAR

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mia Westh; [2022-08-01]
    Nyckelord :jämställdhetsintegrering; internkommunikation; chefens kommunikativa ansvar; jämställdhetskommunikation; motstånd;

    Sammanfattning : Gender integration is the Swedish government's main strategy for achieving gender equality, which means that a gender perspective must be considered in all political decisions that affect people's conditions, so that all women and men, girls and boys can live equal lives. I believe that it should be profitable to apply this strategy also within an organization; that a gender equality perspective must be considered in all decisions that affect employees. LÄS MER