Sökning: "crm organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden crm organisation.

  1. 1. CRM och organisatorisk kontroll : En kvalitativ studie om hur organisatorisk kontroll påverkas av CRM-system

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rikard Kloth; Thomas Norén; [2022]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; organizational control; property management; Customer Relationship Management CRM ; organisatorisk kontroll; fastighetsförvaltning;

    Sammanfattning : En framgångsrik CRM-strategi inkluderar ofta omfattande förändringar och kräver där­för mycket engagemang och planering. CRM-system kan påverka organisationers former och mekanismer för kontroll där kontrollen exempelvis kan utgöras av verbala direktiv direkt från en överordnad till en underordnad, nedskrivna regler eller genom ett upplevt grupptryck. LÄS MER

  2. 2. CRM:s och CRM-verktygs påverkan på verksamhetsprocesser samt dess påverkan på måluppfyllelse inom organisationers försäljningsarbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Sebastian Dahl; Daniar Hamajalal; [2022]
    Nyckelord :CRM; Kundrelationshantering; Kundhantering; Verksamhetsutveckling; Verksamhetsprocess; Informationssystem; Informationsteknologi;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att bidra med kunskap gällande hur och varför CRM och CRM-verktyg används i verksamhetsprocesser och vilken påverkan de har på måluppfyllnad i försäljningsarbetet. Syftet är även att se hur försäljningen inom en organisation uppnår måluppfyllelse till följd av CRM. LÄS MER

  3. 3. Digital marknadsföring i syfte att hämma kundbortfall : Nyttjande av digital marknadsföring för att minska kundbortfall

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lin El-Najjar; Filip Ilic; [2020]
    Nyckelord :Customer churn; Digital marketing; CRM system; Customer satisfaction; Telecommunications companies; Kundbortfall; Digital marknadsföring; CRM-system; Kundnöjdhet; Telekommunikationsbolag;

    Sammanfattning : Kundbortfall är en utmaning vilket flertalet organisationer står inför. Tidigare studier påvisar att digital marknadsföring kan vara en lösning för att minska kundbortfall, detta på grund av att digital marknadsföring kan bidra till ökad kundnöjdhet vilket i sin tur leder till kundlojalitet. LÄS MER

  4. 4. Faktorer inom den sociala dimensionen och dess inverkan på strategisk linjering i IT-projekt : En fallstudie inom svensk industri

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :David Berkowicz; Robin Bröderman; [2020]
    Nyckelord :Business IT alignment in projects; Business IT alignment; Misalignment; System development; Social dimension; IT-strategy; Strategisk linjering i projekt; Strategisk linjering; Strategisk fel-linjering; Systemutveckling; Sociala dimensionen; IT-strategi;

    Sammanfattning : This study aims to investigate and identify factors within the social dimension of strategic alignment that can create mis-alignment within the organization and its IT projects. Identified factors are seen as risks and obstacles that organizations should work with to prevent strategic misalignment in future projects. LÄS MER

  5. 5. Are you willing to go the extra mile? : Konsulters arbete för att skapa känslomässigt engagemang till förändring bland kundens medarbetare vid implementering av CRM

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Gustavsson; Isabelle Svärd; [2019]
    Nyckelord :CRM; organizational; change; management; affective; commitment; to change; consultant; individual; employee; CRM; organisation; förändring; management; känslomässig; engagemang till förändring; konsult; individ; medarbetare;

    Sammanfattning : This thesis aims at investigating how consultants enable affective commitment to change amongst customers’ employees during implementation of customer relationship management (CRM) in the client organization. Further, Herscovitch and Meyers (2002) model of commitment to organizational change with an emphasis on affective commitment to change has been used as the theoretical framework to guide the empirical study conducted in the thesis. LÄS MER