Sökning: "customer relationship management thesis implementation"

Visar resultat 11 - 15 av 55 uppsatser innehållade orden customer relationship management thesis implementation.

  1. 11. Are you willing to go the extra mile? : Konsulters arbete för att skapa känslomässigt engagemang till förändring bland kundens medarbetare vid implementering av CRM

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Gustavsson; Isabelle Svärd; [2019]
    Nyckelord :CRM; organizational; change; management; affective; commitment; to change; consultant; individual; employee; CRM; organisation; förändring; management; känslomässig; engagemang till förändring; konsult; individ; medarbetare;

    Sammanfattning : This thesis aims at investigating how consultants enable affective commitment to change amongst customers’ employees during implementation of customer relationship management (CRM) in the client organization. Further, Herscovitch and Meyers (2002) model of commitment to organizational change with an emphasis on affective commitment to change has been used as the theoretical framework to guide the empirical study conducted in the thesis. LÄS MER

  2. 12. Milk as a Service : Exploring the Concepts of Servitization and Digitalization in the Business Model of an Incumbent Manufacturing Firm

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Matilda Furberg; Anna Naumburg; [2019]
    Nyckelord :Servitization; Digitalization; Business Model Innovation; Value Creation; Tjänstefiering; digitalisering; affärsmodellsinnovation; värdeskapande;

    Sammanfattning : Due to digitalization as a technology shift, many incumbent manufacturing firms face challenges to maintain their position on the market. One solution to tackle this technology shift is by servitization, which has shown great opportunities for value creation in various industries. LÄS MER

  3. 13. Resurseffektivisering för ökad lönsamhet inom tryck & förpackning

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Duy Nguyen; Le Shu; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För att vara väl förberedd för den konkurrenskraftiga marknaden inom den kommersiella tryckindustrin måste dagens företag styra upp sina verksamheter mot att bli resurseffektivare och öka lönsamhet för produktionen. Det är känt att den nuvarande marknaden kräver allt större produktionskapacitet men kunden är villig att betala mindre för produkterna. LÄS MER

  4. 14. Preferred Approaches of Industrial Marketing by Innovative Technology Firms to Enhance the Diffusion of Innovation in the Financial Industry

    Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Olivia Wuorimaa; Katharina Klimkeit; [2019]
    Nyckelord :Diffusion of Innovation; Industrial Marketing; Relationship Management; Customer Values; Communication; Innovation implementation; Network effects;

    Sammanfattning : This paper will discuss the challenges that arise in the business-to-business marketing process in the area of highly technological and innovative solutions. The authors will depict the processes that are involved in the business-to-business marketing approach and portray the challenges that arise due to a number of factors, such as trust, customer value and early adoption, when it comes to selling new technology and innovative solutions, and innovations overall, that companies nowadays need, but not necessarily want. LÄS MER

  5. 15. Resurseffektivisering för ökad lönsamhet inom tryck & förpackning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Duy Nguyen; Le Shu; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För att vara väl förberedd för den konkurrenskraftiga marknaden inom den kommersiella tryckindustrin måste dagens företag styra upp sina verksamheter mot att bli resurseffektivare och öka lönsamhet för produktionen. Det är känt att den nuvarande marknaden kräver allt större produktionskapacitet men kunden är villig att betala mindre för produkterna. LÄS MER