Sökning: "dalarna english"
Visar resultat 11 - 15 av 205 uppsatser innehållade orden dalarna english.
11. Transferencias al español de un grupo de estudiantes suecos : Análisis de la influencia del sueco L1 y el inglés L2 en la adquisición del español L3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Varios estudios han demostrado convincentemente que no solamente la L1, sino también la L2 puede afectar la adquisición de la L3. En particular, la L2 puede transferirse a la L3 si los dos idiomas tienen en común la estructura gramatical (Flynnet al., 2004) o la estructura sintáctica (Bardel y Falk, 2007). LÄS MER
12. Censorship in video games : a comparative case study of EarthBound and Mother 2
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : This study examines the censorship guidelines and translation techniques used in the localization of Mother 2 (1994) (English title: EarthBound), a video game developed originally by Nintendo of Japan and released in North America in 1995 by Nintendo of America. Having extracted 50 dialogue lines which are considered to include topics subject to censorship, the study analyses the prevalence of censorship and translation techniques, as well as the consistency of the localization with Nintendo of America's guidelines. LÄS MER
13. A thematic analysis of Swedish upper secondary EFL teachers’ cognitions about and reflections on written feedback
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : To gain a deeper understanding of English-as-a-foreign-language (EFL) teachers’ knowledge, thoughts, and beliefs about written feedback (WF), this thesis explored four Swedish upper secondary school EFL teachers’ cognitions about WF, the sources of their cognitions about WF, and ways in which their cognitions about WF are reflected in their actual feedback practices. To carry out this exploratory investigation, the study made use of semi-structured interviews, sample student texts with teacher WF, and stimulated recall interviews. LÄS MER
14. Exploring the vocabulary content of upper secondary EFL textbooks in Sweden : A corpus-based analysis of types, lexical coverage,progression, and academic words
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/EngelskaSammanfattning : Vocabulary is considered the building block of language. Without it, communication breaks down. This degree project investigates the vocabulary types, progression, lexical coverage andacademic words in EFL upper secondary textbooks in Sweden. This was done by a corpus-based approach using corpus tools such as Range and AntWord Profiler. LÄS MER
15. Tyskinlärning genom engelska – fördel eller hinder? : En kvalitativ studie om tysklärares förståelse och användning av engelska som en resurs på högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att utveckla kunskap om huruvida tysklärare på högstadiet uppfattar engelska som en resurs eller ett hinder i undervisningen och i vilka sammanhang de säger sig använda engelska för att stödja elevernas inlärning av tyska. Studiens teoretiska grund utgår från ett sociokulturellt perspektiv där språk utgör lärandets förutsättningar. LÄS MER