Sökning: "difference between men and women in business"
Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade orden difference between men and women in business.
11. Konsumenters emotionella reaktion till reklamannonser
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Konsumenters emotionella reaktion till reklamannonser Seminar date: 1st of June 2018 Course: FEKH29, Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate level, 15 credits Authors: Johanna Centerblad, Matilda Nilsson, Ebba Petersson Advisor: Clara Gustafsson Key words: Stereotypical advertising, Emotional response, Emotional Quotient Scale, Male and female consumers, Survey Purpose: The purpose of this thesis is to examine male- and female consumers emotional response to stereotypical and none stereotypical depictions of men and women in advertising. Methodology: A deductive study and quantitative research method, with positivism as a theory of knowledge. LÄS MER
12. Trade with China and Rising Mortality in the United States
Master-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : I analyze the effect of a large exogenous trade shock on mortality in the United States between 2002 and 2012. Following the example of Autor, Dorn, and Hanson (2013), I construct a variable that captures the difference in exposure to import competition stemming from differences in initial manufacturing employment structures. LÄS MER
13. Förändringen av hållbarhetsredovisningens omfattning i årsredovisningar : en kvantitativ studie på svenska börsnoterade bolag.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om det skett en förändring i mängden redovisning av socialt och miljömässigt ansvarstagande, dvs. hållbarhetsredovisning, i årsredovisningar hos svenska börsnoterade bolag samt undersöka faktorer som kan förklara hållbarhetsredovisning. LÄS MER
14. Sociala medier och musikfestivaler : En kvantitativ och jämförande studie om skillnaden mellan män och kvinnors användande av musikfestivaler's konton på sociala medier sett från ett marknadsföringsperspektiv
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Titel: Sociala medier och musikfestivaler - En kvantitativ och jämförande studie om skillnaden mellan män och kvinnors användande av musikfestivaler`s konton på sociala medier sett från ett marknadsföringsperspektiv. Författare: Jenny Claurentzius, Fanny Malmborg och Sofie Svedin Handledare: Thomas Michel Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Syfte: Att öka förståelsen för de skillnader som finns mellan män och kvinnors användande av de konton som musikfestivaler innehar på sociala medier. LÄS MER
15. Is there a Gap within the Gap? A Municipal Analysis of the Gender Earnings Gap in Sweden.
Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : In the past century, Sweden has seen vast developments in narrowing the gender earnings gap between men and women. Nevertheless the gap still remains, and has revealed patterns of stagnation in the recent decade. LÄS MER