Sökning: "direct feedback"
Visar resultat 26 - 30 av 202 uppsatser innehållade orden direct feedback.
26. Virtual Reality som rehabiliteringsintervention för personer med stroke : En litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : SammanfattningSyfte: Syftet var att sammanställa och beskriva hur Virtual Reality används som rehabiliteringsintervention för personer med stroke samt hur rehabiliteringsinterventionen upplevs för personerna. Metod: Författarna valde att utföra en litteraturöversikt för att granska det aktuella forskningsläget. LÄS MER
27. Incitament i mansdominerade organisationer : En kvalitativ studie om incitament i mansdominerade organisationer grundas i maskulina normer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : För dagens moderna organisationer är incitament ett centralt verktyg inom företagsstyrning. Med rätt incitament skapar det förutsättningar för organisationer att attrahera, motivera och behålla sin personal. Idag finns det dock mycket begränsad forskning som adresserar hur incitament är uppbyggda. LÄS MER
28. Exploring teachers experience with learning management systems within flexible learning environments
Master-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : New types of emerging classrooms called flexible learning environments change the traditionalclassroom structure by removing barriers previously set by the room. Within these environments learningmanagement systems (LMS) are used by teachers to support them in their daily operations. LÄS MER
29. Optimising remote collection of odontological data.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/DatavetenskapSammanfattning : 1.1 Problem statement This study looks to examine if and how patient/dentist contact can be reduced through remote diagnosis. LÄS MER
30. Ytterligare examinationer; Piska eller morot? : En tematisk litteraturstudie om kontinuerlig examination genom webbquizzar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Den här litteraturstudien undersöker följderna av kontinuerlig examination med fokus på digitala tester. Det som undersöks är vad införandet av ytterligare examinationsmoment har för positiva- och negativa konsekvenser. LÄS MER