Sökning: "discount trends"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden discount trends.

  1. 1. Effekten av influencer-marketing : En kvantiativ studie som undersöker influencer-marketings roll kring Generation Z konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Filippa Larsson; Eric Parsmo; Wilma Forssander; [2023]
    Nyckelord :influencers; influencer-marketing; sociala medier; Generation Z; förtroende; klädbranschen; impulsköp;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30  Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Eric Parsmo, Filippa Larsson & Wilma Forssander  Titel: Effekten av influencer-marketing   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Influencers, Influencer-marketing, Sociala medier, Generation Z, Förtroende, Klädbranschen, Impulsköp  Frågeställningar: - Vilka faktorer inom influencer-marketing spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteende inom klädbranschen i Sverige? - Vilka faktorer spelar en roll för Generation Z tillit gentemot influencer-marketing?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambanden mellan utvalda variabler för att se vilka faktorer inom influencer-marketing som spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteendet inom klädbranschen i Sverige. Studien undersöker även tilliten mellan Generation Z och influencer-marketing. LÄS MER

  2. 2. Leasing Risks and Commercial Real Estate : A Study on the Relationship Between Risk Premium and Leasing Risks

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Peter Bohman; Erik Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Credit rating; Information transparency; asymmetric information; Moral hazard; Altman z-score; Risk premium; yields; Leasing risks; occupier; tenant risks; Kreditvärdighet; Informations transparens; asymmetrisk information; Moral hazard; Altman z-score; Risk premium; avkastningskrav; hyresgästrisk; hyresgäst; motpartsrisk;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis paper is to evaluate what the current market practice of real estatevaluation and investment decisions is when it comes to different leasing risks and the risk premium.With regard to some of the ongoing trends within real estate, it is believed that investor preferencesaffect the market practice and the underlying theories of valuation does not fully comply to the currentmarket practice. LÄS MER

  3. 3. Kvinnorabatt - En analys av den rättsliga bedömningen av kvinnliga gärningsmän vid grova våldsbrott

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Emma Eriksson; [2015]
    Nyckelord :Straffrätt; våldsbrott; kvinnorabatt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna uppsats behandlar det som kommit att kallas ”kvinnorabatt”, gällande kvinnor i egenskap av gärningsmän vid grova våldsbrott ur perspektivet likhet inför lagen. För att se till detta har en mängd variabler beaktats och analyserats, för att genom ett bredare perspektiv finna vad en sådan eventuell särbehandling kan bero på. LÄS MER

  4. 4. Estimering av kreditbetyg - Syntetisk rating med Ordered Probit Model

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Erlandsson; Carl Björnfors; [2013-07-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Calculations of net present value are based on a discount rate, which requires knowledge about the company’s cost of debt. A common way to do this is by observing the company’s credit rating, when no credit rating is given it’s possible to use a synthetic rating model based on quantitative data to estimate a credit rating. LÄS MER

  5. 5. A Comparative Study between Price and Non-Price Sales Promotional Strategy in the Introduction Stage of Consumer Products

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :S. M. Sabbir; Tadele Worku Birmeji; [2010]
    Nyckelord :Price promotion; non-price promotion; introductory stage; sales promotion; consumer goods; comparative study; experimental method;

    Sammanfattning : Either it is because of some significant active trends in the business world, or the attractive cut of cost and increase in profit, companies now days are focusing on sales promotion activities. But in reality, most of companies that are introducing new products are not getting what they intend to get. They are facing loses. LÄS MER