Sökning: "dominant aktör"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden dominant aktör.

  1. 1. The Game Of Nudity on Instagram: Four case studies about art and censorship

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Sabine Svensson; [2023]
    Nyckelord :Agency; actor-network theory; art history; censorship; feminist studies; Instagram; the male gaze; nudity; pornography; Agens; aktör-nätverksteori; konstvetenskap; censur; feministiska studier; Instagram; den manliga blicken; nakenhet; pornografi;

    Sammanfattning : The aim for this essay is, along with the four included case studies, is to examine the social media platform, Instagram's strict guidelines when it comes to showing nudity.  On the platform there is a certain double standard, artists as well as art institutions are censored, that is, they get pictures removed or their accounts blocked when they try to show works that have nudity depicted, but at the same time nudity exists on the platform, this essay wants to highlight the double standard by setting the example that images from accounts of celebrities, which show as much nudity as a work of art, if not more, are allowed to be available on the social platform. LÄS MER

  2. 2. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER

  3. 3. Vacker på utsidan, trasig på insidan : En studie om unga kvinnors attityd till skönhetsfilter på TikTok

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Ida op de Weegh; Gréta Sigurdardóttir; [2023]
    Nyckelord :Social media; TikTok; Beauty filters; Body image; Sociala medier; TikTok; Skönhetsfilter; Självbild;

    Sammanfattning : I dagens snabbt växande sociala medielandskap står vi inför etiska frågor som ännu inte har diskuterats tillräckligt i takt med den digitala utvecklingen. Sociala medier spelar en betydande roll i att upprätthålla och sprida skönhetsideal på en skala vi aldrig tidigare skådat. LÄS MER

  4. 4. Aktör och struktur i realskolansläroböcker : En kvalitativ studie av fem läroböcker mellan 1905 till 1945 med mål att se hurrealskolans läroböcker förändrades med avseende på hur aktörsperspektivet ochstrukturperspektivet har använts av författarnas skildringar rörandefolkvandringstiden.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Fabian Hage Huber; [2022]
    Nyckelord :Realskolan Läroböcker Didaktik Struktur Aktör;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ innehållsanalys av fem av realskolans läroböcker i allmänhistoriamellan åren 1905 till 1954. Uppsatsens mål är att undersöka om förändringar har skett i läroböckernamed avseende hur aktörsperspektivet och strukturperspektivet har använts i dem. LÄS MER

  5. 5. Enskifteshagens offentliga rum : En studie om parken som kommunikativ arena inom ramen för stadsutvecklingsprojektet Amiralstaden

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Moa Jeppsson; [2022]
    Nyckelord :Publics; public address; public space; parks; Publics; public address; offentliga rum; parker;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur parken Enskifteshagen formas som offentligt rum i Malmö stad, inom ramen för kommunens stadsutvecklingsprogram Amiralstaden. Detta med avseende på hur publics, eller intresseformationer, skapas. LÄS MER