Sökning: "drama kroppsspråk"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden drama kroppsspråk.
1. Dramatisering som pedagogiskt verktyg : En kvalitativ studie om effekten av dramatiseringar i engelskundervisningen i grundskolans årskurser 1 till 3.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Studiens syfte var att ta reda på hur drama upplevs i engelskundervisningen i grundskolans årkurser 1 till 3. Studien gjordes kvalitativt där data samlades in via intervjuer och webbaserade enkäter. Tyngdpunkten i studien var att ta reda på hur lärare uppfattar och tolkar drama i relation till EFL-undervisning. LÄS MER
2. Strukturerad drama i svenskundervisningen : Hur elever uttrycker sin muntliga framställning genom drama.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Dagens samhälle ställer höga krav på den muntliga kompetensen vilket även speglar kursplanerna i skolan. För att utvecklas till skickliga talare krävs det att eleverna uppmuntras till att använda sitt tal. LÄS MER
3. Lärande inom teater och drama: En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : Teater och drama har mycket gemensamt då båda använder sig av rollgestaltande uttryck. Båda fungerar även som undervisningsmetoder på olika sätt och används på skilda vis inom skolan. LÄS MER
4. När bilderboken får liv : Studie i hur ett dramapedagogiskt arbetssätt bidrar till lustfyllt lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur ett dramapedagogiskt arbetssätt kan bidra till lustfyllt lärande bland de yngsta barnen på förskolan. Genom intervjuer med pedagogerna undersökte jag hur de ser på arbetssättet. LÄS MER
5. EXPRESARSE SIN MIEDO A EQUIVOCARSE - Un estudio sobre el uso de los juegos de foro en la enseñanza de español como lengua extranjera
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Målet med denna uppsats är att visa hur forumspel kan användas som ett pedagogiskt verktyg som förbättrar inlärningen av spanska studerat som ett utländskt språk. Många elever uttrycker rädsla inför att prata på de språk de läser, de är rädda för att säga fel, för att lärarna ska rätta dem och för att göra bort sig inför sina klasskamrater. LÄS MER