Sökning: "e-Service s"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden e-Service s.

  1. 1. Hur äldre internetanvändare lättare kan förstå hur man använder 1177.se : Att förnya recept med hjälp av 1177:s e-tjänster

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Sebastian Olsson; [2023]
    Nyckelord :Design; user; information; internet; interaction; user; communication; readability; readability; audience; recipe; symbol; technology information; text.; Användare; design; information; internetanvändare; interaktion; kommunikation; läsbarhet; läslighet; målgrupp; recept; symbol; teknikinformation; text.;

    Sammanfattning : Det är ofta äldre personer behöver besöka 1177.se och på grund av att samhället och dess information har blivit alltmer digitaliserad blir det svårare för den äldre generationen som inte växt upp med den nu moderna tekniken. LÄS MER

  2. 2. Bemöta ökad efterfrågan på offentliga e-tjänster i kommunal verksamhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Johan Törnqvist; [2022]
    Nyckelord :E-services; digitization; municipal operations; Skaraborg; E-tjänster; digitalisering; kommunal verksamhet; Skaraborg;

    Sammanfattning : En av regeringens uttalade ambitioner är att Sverige skall vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter (Infrastrukturdepartementet, 2022a). Digitaliseringspolitiken handlar bland annat om att digitalisera offentlig förvaltning med utgångspunkt i medborgarens behov, i syfte att erbjuda enklare, öppnare och effektivare service till alla, oavsett om användaren befinner sig i Sverige eller i utlandet (Infrastrukturdepartementet, 2022b). LÄS MER

  3. 3. The effect of e-service quality on customer's e-satisfaction in online apparel stores : Within the Swedish context

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Linnea Olofsson; Linn Andersson Karlström; [2022]
    Nyckelord :E-service quality; E-S-QUAL; Apparel; E-satisfaction; Online shopping; E-commerce;

    Sammanfattning : In recent years, e-commerce has become an essential part of the global retail framework. The retail industry has undergone an essential conversion due to the rise of the Internet and the ongoing development of digitalization. LÄS MER

  4. 4. Type of online sales channel as a determinant of consumers’ perception of its e-service quality : An experimental study of Generation Y on the e-commerce market

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Agnieszka Maria Kozakiewicz; Lisa Lienstromberg; [2022]
    Nyckelord :e-commerce; e-service quality; online sales channels; consumer behaviour;

    Sammanfattning : With the growing popularity of e-commerce, this market has become highly competitive, prompting companies to develop an appropriate strategy. As it turned out, focusing on e-service quality is the key and most competitive strategy in this market. LÄS MER

  5. 5. Redesigning the user experience in a public organisation : The case of the Swedish Tax Agency’s e-service ”Skattekonto”

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Matilda Bankel; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Public e-services are often synonymous with being frustrating to use. The reason for this is that state-run electronic services (e-services), such as the ones run by the Swedish Tax Agency (Skatteverket), are expected to be intuitive, innovative, and easy to use. LÄS MER