Sökning: "elektronisk survey"

Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade orden elektronisk survey.

  1. 1. Kan tron på en rättvis värld predicera tillfredställelse med livet? : En undersökning om förhållandet mellan tron på en rättvis värld och tillfredställelse med livet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Therese Pedersen-Backman; [2024]
    Nyckelord :tron på en rättvis värld; tillfredställelse med livet; BJW; SWLS; Sverige;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka om studenters tro på en rättvis värld (BJW) kan predicera deras subjektiva tillfredställelse med livet. Två frågeställningar formulerades, ”Kan Generell BJW predicera tillfredställelse med livet?” samt ”Kan Personlig BJW predicera tillfredställelse med livet?”. LÄS MER

  2. 2. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  3. 3. Högläsningen för yngre barn : En studie av ett samarbetsprojekt för barn i åldern 1–3 år

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Stefanie Dawson; [2024]
    Nyckelord :language development; reading aloud; dialogical reading; pre-school; young children; språkutveckling; högläsning; dialogisk högläsning; förskola; yngre barn;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa högläsningens förekomst hemma hos förskolebarn i åldern 1–3 år, varav deras förskola är en del i ett bokprojekt. Bokprojektet är en satsning från Region Värmland, där bibliotek, Barnavårdscentralen och förskolor samverkar för att öka högläsningen i de yngre barnens hem. LÄS MER

  4. 4. Varumärkeskännedom, digital innehållsmarknadsföring på sociala medier eller eWOM : En kvantitativ studie om vilket som har störst påverkan på konsumenters köpbeslut online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ebba Engström; Elin Svensson; [2023]
    Nyckelord :Brand awareness; Electronic word of mouth eWOM ; Content marketing; Social media; Online purchase decisions; Varumärkeskännedom; Elektronisk mun-till-mun eWOM ; Innehållsmarknadsföring; Sociala medier; Köpbeslut online;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of the study is to find out which factor of brand awareness, digital content marketing on social media and eWOM, has the greatest impact on a consumer's online purchase decision.  Methodology: A quantitative study that aims to create a basic understanding of which variable of brand awareness, social media content marketing and eWOM has the greatest impact on a consumer's purchase decision. LÄS MER

  5. 5. Designens roll i visualiseringav glaciärers massbalans

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Tobias Thorell; [2023]
    Nyckelord :Visualisering; datavisualisering; hållbar utveckling; gr;

    Sammanfattning : Ett av de största hållbarhetsutmaningarna idag är den förändrandemassbalansens av glaciärer och dess påverkan på vårt dricksvatten. Genomgrafisk design kan vi förklara dessa komplexa problem med hjälp avvisualisering. LÄS MER