Sökning: "enkät skala"
Visar resultat 1 - 5 av 134 uppsatser innehållade orden enkät skala.
1. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER
2. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
3. Elevers upplevelse av inkludering i läsning av skönlitteratur.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Denna studie använder en kvantitativ forskningsmetod i mindre skala för att undersöka frågeställningen: "Upplever deltagarna på kollektiv nivå att de är inkluderade i svenskundervisningen när det gäller läsning av skönlitteratur; med fokus på deras intresse, individualitet och motivation?". Studien syftar inte till att undersöka till vilken grad eleverna har denna upplevelse utan fokuserar på om och vad de deltagande eleverna upplever. LÄS MER
4. Organisationskulturens betydelse för work-life balance hos nyexaminerade i konsultbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : In this essay, work-life balance and organizational culture within the consulting industry among recent graduates has been examined. Both aspects have been previously studied in the consulting sector, but previous research has not been found where both aspects are investigated in relation to each other and recent graduates. LÄS MER
5. Universitetsstudenters kännedom om sjukgymnasters/fysioterapeuters yrkesuppgifter och byte av yrkestitel
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: I januari 2014 skedde bytet av yrkestitel från sjukgymnast till fysioterapeut i Sverige. Bytet skulle leda till en mer internationell yrkestitel. Debatten gällande en förändrad yrkestitel från sjukgymnast till fysioterapeut hade funnits i decennier på grund av en upplevd missvisande yrkestitel. LÄS MER