Sökning: "enkelhet"

Visar resultat 11 - 15 av 299 uppsatser innehållade ordet enkelhet.

  1. 11. Evaluating Random Forest and a Long Short-Term Memory in Classifying a Given Sentence as a Question or Non-Question

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS); KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Fredrik Ankaräng; Fabian Waldner; [2019]
    Nyckelord :Bag-of-Words; Chatbot; Classification; LSTM; Machine Learning; Natural Language Processing; Random Forest; Word2Vec;

    Sammanfattning : Natural language processing and text classification are topics of much discussion among researchers of machine learning. Contributions in the form of new methods and models are presented on a yearly basis. However, less focus is aimed at comparing models, especially comparing models that are less complex to state-of-the-art models. LÄS MER

  2. 12. En ny typ av betalningslojalitet i ett digitalt paradigmskifte

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Nathalie Westergren; Andrea Viberg; [2019]
    Nyckelord :Internet; Online Shopping; Consumers; Payment Methods; Digital Payment; Security; Internet; Näthandel; Konsumenter; Betalningsmetoder; Digital betalning; Säkerhet;

    Sammanfattning : Consumer behaviour when shopping online differs from their behavior when shopping in a physical store. One contributory reason is the increasing level of consumption and range of goods online. When online shopping increases it demands the payment methods to work as expected. LÄS MER

  3. 13. Binary classification for predicting propensity to buy flight tickets. : A study on whether binary classification can be used to predict Scandinavian Airlines customers’ propensity to buy a flight ticket within the next seven days.

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik; Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Martin Andersson; Marcus Mazouch; [2019]
    Nyckelord :statistics; classification; machine learning; logistic regression; support vector machine; rbf; significance; prediction; propensity to buy; flight; tickets; ai; artificiell intelligens; walds test; sas; scandinavian airlines; statistik; klassificering; maskininlärning; logistic regression; support vector machine; rbf; signifikans; walds test; prediktion; benägenhet att köpa; flight; biljett; flyg; ai; artificial intelligence; sas; scandinavian airlines;

    Sammanfattning : A customers propensity to buy a certain product is a widely researched field and is applied in multiple industries. In this thesis it is showed that using binary classification on data from Scandinavian Airlines can predict their customers propensity to book a flight within the next coming seven days. LÄS MER

  4. 14. Förenklad kommunikation för äldre med hjälp av Raspberry Pi

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :Carl Rosengren; Emil Jonsson; [2019]
    Nyckelord :Raspberry Pi; Kommunikation; Äldre; Användbarhet; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : Äldre personer utgör en ökande del av samhällets population. I det allt mer digitala samhället blir teknisk kompetens nära ett måste för att ha förutsättningarna att hänga med. Allt mer komplexa apparater för att utföra något som tidigare kändes enkelt riskerar att utöka klyftan mellan den digitala och den analoga användaren. LÄS MER

  5. 15. Digitalisering på gott och ont

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Caroline Rittfeldt; Ronja Almqvist; [2019]
    Nyckelord :Digitalisering; dialog; autenticitet; digital teknik; artificiell intelligens kommunikatörer; strategisk kommunikation; marknadskommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie utförs inom fältet strategisk kommunikation, marknadskommunikation och syftar till att undersöka hur kommunikatörer förhåller sig till de utmaningar och möjligheter som ny digital teknik potentiellt resultera i, samt hur dessa kan komma att påverka kommunikatörers arbete med autenticitet och dialog. Studien avser att öka förståelsen för hur kommunikatörer ska ställa sig till vidare utveckling av digital teknik där viljan att effektivisera riskerar reducering av mänsklig involvering och hur det kan komma att påverka hur organisationer arbetar med marknadskommunikation. LÄS MER