Sökning: "erp support"

Visar resultat 1 - 5 av 114 uppsatser innehållade orden erp support.

  1. 1. Affärsystem och Lean : En kvalitativ studie om hur affärssystem kan stöttasmå- och medelstora företag att arbeta enligt Lean

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Leon Thorelli; August Theorin; [2024]
    Nyckelord :Lean; affärssystem; IT-integration; realtidsinformation; pull-produktion; push-produktion; SME; processoptimering; hållbar utveckling; överproduktion.;

    Sammanfattning : Abstrakt SME-företag inom tillverkning kommer under 2000-talet möta oförutsägbara, högfrekventa marknadsförändringar på grund av global konkurrens. Den fjärde industriella revolutionen (samlingsterm för nya intelligenta digitala teknologier i tillverknings- och industriprocesser) gör att nya utmaningar måste mötas som inte bara fokuserar på förbättrade tillverkningsprocesser men också ställer krav på en digital transformation. LÄS MER

  2. 2. Implementeringsarbete av molnbaserade ERP-system inom processindustrin : En fallstudie på Stora Enso Skutskär bruk

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Emelie Wärn; Klara Björklund; [2023]
    Nyckelord :Implementation; Change work; Cloud-based ERP systems; Fiori; Industry 4.0; Digitalization; Implementering; Förändringsarbete; Molnbaserade ERP-system; Fiori; Industri 4.0; Digitalisering;

    Sammanfattning : Denna fallstudie har utförts på Stora Enso Skutskärs bruk och fokuserar på implementeringen av plattformen Fiori som är en del av företagets molnbaserade ERP-system. Studien använde sig av kvalitativa metoder som intervjuer på fallföretaget samt Alleima, Stora Enso Sunila och Stora Enso Varkaus. LÄS MER

  3. 3. NEW ENTERPRISE RESOURCE PLANNING IMPLEMENTATION IN THE SWEDISH LANDSCAPE : An explorative study of employees’ perspectives on Organizational Support and its barriers

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Rafael Reis Siribeli; Andoni Saval Sanchez; [2023]
    Nyckelord :Organization Support; Organizational Inertia; Enterprise Resource Planning; Information Systems;

    Sammanfattning : Date: 2024-01-04 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University  Authors: Andoni Saval Sanchez Rafael Reis Siribeli  Title: New Enterprise Resource Planning Implementation in the Swedish Landscape.  Supervisor: Emre Yildiz  Keywords: Organization Support, Organizational Inertia, Enterprise Resource Planning, Information Systems  Research question: What are the primary organizational support actions that employees from different firms in Sweden claim to impact the most when adopting new technologies?  Purpose: The purpose is to explore how organizational support actions affect employees' adoption of Enterprise Resource Planning (ERP) systems in Sweden, analyzing their adaptation, behavioral intentions and firm’s actions, and providing recommendations for firms in the edge of implementing such systems. LÄS MER

  4. 4. ERP-SYSTEM : EN STUDIE OM PÅVERKANDE FAKTORER VID INTEGRERING I SMES

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Indrek Pajunen; Oskar Molin; [2023]
    Nyckelord :ERP-system; Framgångsfaktorer; Integrering; SMEs;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to increase the understanding of factors that affect the integration of Enterprise Resource Planning systems (ERP systems) in small and medium-sized enterprises (SMEs). A successful integration of ERP systems can lead to an increased ability for businesses to achieve its business and financial goals through increased competitiveness. LÄS MER

  5. 5. Contextualizing Customer Feedback: A Research-through-Design Approach - Alternative Approaches and Dialogical Engagement in Survey Design

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Människa-datorinteraktion

    Författare :Rasmus Svensson; [2023]
    Nyckelord :Human-Computer Interaction; Research-through-Design RtD ; Digital Service Design; Enterprise Resource Planning ERP systems; Invoicing; Customer Experience CX ; Customer Satisfaction CS ; Contextualization; Dialogical Approach; Customer Journey; Survey design; Questionnaire design; Net Promoter Score NPS ; Customer Satisfaction Score CSAT ; Customer Effort Score CES ; Chatbot; Virtual Agent; Customer Support Agent; Design Guidelines; Double Diamond; User Experience UX ; User Interface UI ; Interaction Design ID ;

    Sammanfattning : Providing context behind customer feedback remains a challenge for company’s who rely on approaching Customer Experience (CX) through standardized Customer Satisfaction (CS) metrics like Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction Score (CSAT), and Customer Effort Score (CES). Practical guidelines for monitoring CS throughout the customer journey are limited, creating a gap in academic research. LÄS MER