Sökning: "estrid"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet estrid.
1. Balansen mellan digital integritet och marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : De allra flesta företags marknadsföring har blivit alltmer digitaliserad. Med hjälp av modern digital marknadsföring kan även företag med begränsade resurser effektivt nå ut till sin målgrupp, tack vare lättillgängliga verktyg och plattformar. LÄS MER
2. Exploring the Technology Acceptance Behaviour Among Swedish Doctors : A Single Case Study of an Innovative Ovarian Cancer Diagnosis Tool
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The introduction of new, innovative technologies within cancer diagnosis is needed, however, the barriers to entering the healthcare market are high, with various regulations and stakeholders to consider. The purpose of this thesis is to research doctors’ attitudes toward the current and emerging methods within cancer diagnosis, with the ultimate objective of providing insights into how companies can affect doctors’ technology acceptance behavior. LÄS MER
3. Razors for all humans? A multimodal social semiotic analysis of advertising stereotypes and gender performances
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This paper aimed to investigate how advertising stereotypes can be challenged or reproduced and how gender is performed, in the context of an allegedly non-stereotypical company. In order to investigate this matter, we conducted a multimodal social semiotic analysis of the Swedish company Estrid, whose razor blades are communicated to all humans. LÄS MER
4. Ett enhetligt begär efter skiftande ideal : Förtjänster och åskådningar i ansökningar av adelskap 1620–1820
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Historiska institutionenSammanfattning : Adeln utgör en omfattande del av den svenska historien, som samhällets societet präglas dess berättelse av makt och privilegier. En symbol för heder och ära med en moralisk pliktkänsla blir ett ideal för det resterande samhället. LÄS MER
5. A Bland New Way To Imitate? A Qualitative Study Exploring the Phenomena of Blands Through Consumers' Perceptions
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this thesis is to explore the phenomenon of blands – A rise of brands that potentially adhere to a similar blueprint while claiming to be disruptive, unique and extraordinary. Moreover, this thesis aims to create an understanding of how consumers perceive blands as well as well as how value is created. LÄS MER