Sökning: "etablera kundrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden etablera kundrelationer.

  1. 1. Strategier för plötsliga prisförändringar inom åkerinäringen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jalil Ahmadi; David Löf; [2023]
    Nyckelord :Resilience; sudden price increases; B2B partnership; SET; Relationships; Strategies; Adaptation; risk management; Resiliens; plötsliga prishöjningar; B2B partnerskap; SET; Relationer; Strategier; Anpassning; riskhantering;

    Sammanfattning : Gotlands geografiska läge gör att många behöver ta sig till och från fastlandet med båt eller flyg. För åkerinäringen som kör gods till och från Gotland är färjan det enda alternativet. Destination Gotland är den enda aktör som främjar resor till och från fastlandet. LÄS MER

  2. 2. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Natnael Koreri; Rimon Mansouri; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER

  3. 3. Ett nytt affärslandskap B2B? : En kvalitativ flerfallstudie om hur övergången till digitalt arbete på distans har en inverkan på säljarens nykundsbearbetning och förmåga att etablera kundrelationer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Vincent Asp; André Nilsson; [2021]
    Nyckelord :B2B; Buyer-seller relationships; Customer acquisition; Sales process; Digitalization; Covid-19; B2B; Kundrelationer; Nykundsbearbetning; Försäljningsprocess; Digitalisering; Covid-19;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den industriella marknadsföringen kännetecknas av djupa kundrelationer, där affärer ofta karaktäriseras av långa säljprocesser som innefattar åtskilliga interaktioner med flertalet aktörer involverade. Denna försäljning har blivit allt mer relationsorienterad där kundens behov, värde och önskemål sätts i fokus. LÄS MER

  4. 4. Ett företags lokaliseringsfaktorer inom import av matvaror : En kvalitativ studie om La Collinas kundrelationer, konkurrenter och exportörer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Gabriele Blomkvist; [2019]
    Nyckelord :Avstånd; lokalisering; konkurrens; kunder; kostnader.;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka förhållandena och utmaningarna för import av matvaror av ett företag som heter La Collina. Där förhållanden mellan exportörer, kunder och konkurrenter studeras. LÄS MER

  5. 5. ”Syns ni inte, finns ni inte”

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hanna Olsson; Elin Möller; [2019]
    Nyckelord :Relationsbyggande; B2B; Marknadsföring; Mikroföretag; Mediebranschen; Sociala medier; Word of mouth; Nätverkssamhälle; Kundrelationer; Varumärkesuppbyggnad;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur B2B-mikroföretag i mediebranschen ser på marknadsföring och relationsbyggande via sociala medier samt nätverkande och word of mouth. Syftet är att bidra till en ökad medvetenhet om hur de nämnda kanalerna kan användas i marknadsföringssyfte samt vilken roll nätverkande och kundrelationer har för B2B-mikroföretag. LÄS MER