Sökning: "ethical clothes"
Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden ethical clothes.
16. Made in Sweden? : En studie om trikåindustrin i Sverige
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Svenskarnas klädkonsumtion har nästan fördubblats under de 30 senaste åren. Den stora anledningen är att kläderna blivit allt billigare, eftersom majoriteten produceras i låglöneländer. Långa värdekedjor, bristande kvalitetskontroll och dåliga arbetsförhållanden är exempel på utmaningar som utlandsproduktion för med sig. LÄS MER
17. Etik inom klädindustrin : En kvalitativ studie om konsumenters åsikter om etisk information på klädesplagg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : En kvalitativ studie om konsumenters åsikter om etisk information på klädesplagg Det har identifierats att konsumenter saknar kunskap och information för att göra etiska köpbeslut. En följd av detta är att konsumenters bristande kunskap om etiskt mode hindrar dem från att förändra deras oro till faktiska köp. LÄS MER
18. Etiska konsumenter : Gapet mellan intentioner och handlingar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Forskning bekräftar att ett gap mellan intention och handling finns. Denna studie belyser etiska konsumenter samt gapet mellan att vilja handla etiskt och hållbart men att inte alltid göra det. Fokus har legat på att ta reda på varför detta gap uppstår och att skapa en förståelse för de faktorer som påverkar konsumenters köpbeteenden. LÄS MER
19. The Dark Side of Fast Fashion - : In Search of Consumers’ Rationale Behind the Continued Consumption of Fast Fashion
Master-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study investigates the underlying rationale of environmentally and socially conscious young Swedish consumers for their continued consumption of fast fashion. Furthermore this study assesses influential factors that shape young Swedish consumers’ attitudes and beliefs towards fast fashion. LÄS MER
20. Hur mottages budskapet om etiska arbetsförhållanden? : En studie med programmet Sweatshop
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Samhället vi lever i idag är stark betonat av konsumtion. (Svensson, 2015) Genom konsumtion uttrycker man sin identitet och image. (Bengtsson & Östberg, 2011) Inte minst när det gäller klädkonsumtion. LÄS MER