Sökning: "examensarbete marknadsföring mode"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden examensarbete marknadsföring mode.
1. What's Next in Sustainable Acoustic Materials?
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : As industries have begun to rethink the way they design, make and dispose of products for the purpose of sustainable development, manufacturers of acoustic products have been slow off the mark. The majority of acoustic products are still made of primarily virgin material made from petrochemical resources, which have a significant impact on the environment. LÄS MER
2. Lyxkonsumtion – behov eller intresse?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Lyxkonsumtion bland svenska studenter Seminariedatum: 2014-06-05 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidat- nivå, 15 högskolepoäng Författare: Oskar Britting, Eleni Gahnsby, Viktor Hansson Handledare: Jon Bertilsson Nyckelord: Lyxkonsumtion, iögonfallande konsumtion, identitetssökande, konsument- beteende, självbild Syfte: Att utifrån läran om konsumentbeteenden förstå hur svenska universitetsstuden- ter förhåller sig till status- och lyxkonsumtion i kategorin kläder, skor och accessoarer, hur de väljer att visa upp detta för omgivningen, samt vilka underliggande behov för lyx- konsumtionen som existerar. Metod: Med utgångspunkt i hermeneutik, genomfördes en kvalitativ studie med semi- strukturerade intervjuer. LÄS MER
3. Tillitsaspektens roll vid skapandet av varumärkeskapital - En kvantitativ studie om modevarumärken online
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel Tillitsaspektens roll vid skapandet av varumärkeskapital – en kvantitativ studie om modevarumärken online. Seminariedatum 2013-01-17 Kurs FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare Kristina Carlsson, Amanda Larsson & Leyla Larsson Handledare Clara Gustafsson Nyckelord Varumärkeskapital, Tillit, Mode, Online, Brand Resonance Pyramid. LÄS MER
4. Försäljningskanalernas roll för varumärkeskapitalet – en kvantitativ studie om modeföretags val av försäljningskanaler
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel Försäljningskanalernas roll för varumärkeskapitalet – en kvantitativ studie om modeföretags val av försäljningskanaler Seminariedatum 2013-06-05 Ämne/Kurs FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare Carolina Laurén, David Nilsson & Maria Rangin Handledare Clara Gustafsson Nyckelord Varumärkeskapital, Brand Resonance Modellen, Försäljningskanaler, E-handel, Mode Syfte Syftet med vår studie är att undersöka hur varumärkeskapitalets olika dimensioner påverkas av modeföretags val av försäljningskanaler för att ge ett bidrag till varumärkeskapitalsforskningen. Metod Forskningsstrategin för uppsatsen är en kvantitativ metod och en deduktiv process med formulering av hypoteser. LÄS MER
5. Vad är nyttan med en ökad specialisering?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka vilken nytta den nya gymnasieutredningens förslag om ökad specialisering och förbättrad anställningsbarhet kan ha för elever inom Hantverksprogrammet –Textil & Mode . Gällande frågan om bedömningen av en sådan nytta, har fokus i undersökningen i första hand inriktats på vilka krav och önskemål om kompetens som finns inom hantverks- och konfektionsbranschen idag men även i ett framtidsperspektiv. LÄS MER