Sökning: "föräldrasamverkan barn i behov av särskilt stöd"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden föräldrasamverkan barn i behov av särskilt stöd.
6. Pedagogers förhållningssätt till barn i behov av särskilt stöd
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Jeppsson, Kristina & Persson, Sophie (2013): Pedagogers förhållningssätt till barn i behov av särskilt stöd. En studie om pedagogers arbete med barn i behov av särskilt stöd. Malmö: Lärarutbildningen Malmö HögskolaI det här arbetet studeras hur pedagoger förhåller sig till barn i behov av särskilt stöd, samt hur arbetet fungerar. LÄS MER
7. Specialpedagogik i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares tankar kring specialpedagogik
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med denna studie är att få en insikt om hur förskollärare tänker kring specialpedagogik i förskolan och även vilka faktorer som har betydelse för förskollärares arbete med barn i behov av särskilt stöd. Vikt har även lagts vid förskollärares tankar runt tidiga insatser för barn i förskolan. LÄS MER
8. Språkutveckling i förskolan : -en intervjustudie om pedagogers arbete med språkutveckling för barn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : Abstract In my work on language development in preschool the purpose was to examine how and to what extent the pre-school supports children with special needs in their language development. Trough qualitative interviews with four preschool teachers, I wanted to see how they work with language development in preschool. LÄS MER
9. Framgångsfaktorer i läsundervisningen : en studie om lärares syn på framgångsfaktorer i läsundervisningen i förskoleklass och de tidiga skolåren, särskilt för barn som får svårigheter i sin läsinlärning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Lässvårigheter skapar i förlängningen snävare gränser för utbildning, social status och personlig utveckling i största allmänhet. Att uppmärksamma tidiga kända tecken på läs-svårigheter och agera utefter detta, är därför en oerhört viktig del i lärarens vardag (Elbro, 2004). LÄS MER
10. Föräldrainflytande och pedagogiskt förhållninssätt till barn i behov av särskilt stöd i förskola och skola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Beskriver förhållnings sättet och samspelet mellan föräldrar och pedagoger i skolan. ... LÄS MER