Sökning: "fördelar för svensk handel"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden fördelar för svensk handel.
1. Hur fungerar systemet med indexreglerade hyresavtal i en höginflationsmiljö?
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Under det senaste året har indexreglerad hyra diskuterats intensivt i media. Hyresgäster är upprörda över stora hyresökningar samtidigt som fastighetsägare drabbas av ökade kostnader. Syftet med studien är att studera hur väl systemet för indexreglerade lokalhyresavtal fungerar i en höginflationsmiljö. LÄS MER
2. Hållbara leverantörsval med begränsade resurser : En uppsats om snabbväxande mikroföretag inom svensk e-handel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Under de senaste åren har e-handelns omsättning ökat drastiskt, där coronapandemin kan ses som en bidragande faktor till detta. Utvecklingen har skapat fördelar och möjliggjort för mindre aktörer, så kallade mikroföretag, att ta del av den höga tillväxten. LÄS MER
3. Cirkulär ekonomi : Företags motivation till en cirkulär affärsmodell
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Världsekonomin har länge präglats av en linjär ekonomi, ett system som inte är hållbart och ett hot mot en framtida stabil ekonomi. Cirkulär ekonomi har lyfts fram som ett mer hållbart alternativ. LÄS MER
4. En granskning av transparensreglerna i MiFID II och MiFIR och dess implementering i svensk rätt
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : Transparens på den finansiella marknaden finns för att marknadsaktörer ska ha möjlighet att se vilka finansiella instrument det handlas med, i vilken volym och till vilket pris. Transparensen bidrar till mer tillgänglig information och en effektivare marknad, där priset på instrumentet speglar dess faktiska värde. LÄS MER
5. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo Handledare: Leif V Rytting Examinator: Leif Marcusson Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016 Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER