Sökning: "företagsekonomi mall"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden företagsekonomi mall.

  1. 1. Effekterna av Särskilt Betydelsefulla Områden : En kvantitativ studie om den utökade revisionsberättelsen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Malin Adamsson; Jennifer Johansson; [2019]
    Nyckelord :Särskilt betydelsefulla områden; SBO; Den utökade revisionsberättelsen; Revisionskvalitet; Informationsgapet; Förväntningsgapet; Agentteorin;

    Sammanfattning : Revisionsberättelsen och dess roll att förmedla trovärdig och väsentlig information har länge varit uppe för diskussion. Kritiker menar att revisionsberättelsen har utvecklats till en alltför standardiserad rapport där det råder brist på transparens i revisionen samt att kommunikationen med intressenter är bristfällig. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisning : Reglerad men ändå oreglerad

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Sandra Henriksson; Anton Sand; [2018]
    Nyckelord :Sustainability; GRI; comparability; change; differences; similarities; Annual Accounts Act; Hållbarhetsredovisning; GRI; jämförbarhet; förändring; olikheter; likheter; Årsredovisningslagen.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbarhetsredovisningar har vuxit fram under åren och det har nu blivit lagstadgad för företag som uppfyller gränsvärdarna enligt 6. Kap 10§ i årsredovisningslag (1995: 1554) att redovisa hållbarhetsinformation. Jämförbarhet och öppenhet är anledningen för denna lagändring. LÄS MER

  3. 3. "Palla klaga" : En studie om klagomålshantering och service recovery inom tjänsteindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ylva Hjert; Denise Kullberg; Frida Widlund; [2016]
    Nyckelord :Service recovery; Complains management; Servicefailure; Complains; Coustomer management; Customor lojaly; Service meetings; Service recovery; Klagomålshantering; Servicemisslyckande; Klagomål; Kundhantering; Kundlojalitet; Servicemöten;

    Sammanfattning : Även de mest utvecklade serviceföretag begår misstag, det är oundvikligt. Frågan är inte omfel görs utan snarare hur företaget kommer att hantera situationen när misstaget uppstår. LÄS MER

  4. 4. En gallerias kommersiella miljö : Besökarens individuella upplevelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Camilla Romberg; My Kristiansson; Hilda Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :Sensory marketing; Servicescape; Customer experience; Visual; Smell; Sound; Touch; Taste; Shopping mall; Sinnesmarknadsföring; Kommersiell miljö; Kundupplevelse; Syn; Lukt; Hörsel; Känsel; Smak; Galleria;

    Sammanfattning : Titel - En gallerias kommersiella miljö: Besökarens individuella upplevelse Ämne - Företagsekonomi, kandidatuppsats på C-nivå Författare - Hilda Gustafsson, My Kristiansson & Camilla Romberg Handledare - Dan Halvarsson Frågeställningar - Hur är den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Vad påverkar den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Syfte - Syftet med denna studie är att studera och skapa förståelse för hur besökaren uppmärksammar en gallerias kommersiella miljö, samt hur denna miljö påverkar besökarens individuella upplevelse utifrån sinnesmarkandsföring. Detta då få studier inom ämnet i sinnesmarkandsföring har genomförts. LÄS MER

  5. 5. Kunskapsspridning ur ett medarbetarperspektiv : Sociala faktorer och dess påverkan av den tysta kunskapens spridning vid outsourcing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Ronja E Zander; Evelina Ödling; [2016]
    Nyckelord :outsourcing; knowledge-sharing; tacit knowledge; social factors; internal external co-workers; outsourcing; kunskapsspridning; tyst kunskap; sociala faktorer; interna externa medarbetare;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Knowledge sharing from an employee perspective- Social factors effect on the spread of tacit knowledge at outsourcing Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Evelina Ödling and Ronja Zander Supervisor: Stig Sörling and Thomas Källquist Date: 2016 - January Aim: It has become increasingly common that organizations use external co-workers for temporary tasks and activities, that is, they choose to outsource parts of their operations. This has proven to be important to how the organizations knowledge capital is affected and, consequently, how knowledge is spread between the internal and external co-workers. LÄS MER