Sökning: "försäljning och marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 212 uppsatser innehållade orden försäljning och marknadsföring.
1. Mot en hållbar modeindustri med hjälp av Marknadsföring - En kvalitativ studie om hur fast fashion företag kan använda sig av hållbar marknadsföring för att främja hållbarhet inom industrin
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Följande kvalitativa studie undersöker hur fast fashion företag kan använda Gordons ramverk för hållbar marknadsföring i syfte att främja hållbar konsumtion och minska de negativa konsekvenserna för samhället och miljön. Överkonsumtionen inom modeindustrin beror delvis på att produkterna är billiga och produceras för snabb försäljning, vilket leder till ohållbara marknadsföringsstrategier. LÄS MER
2. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER
3. Modebranschens strategier under & efter pandemin : En empirisk kvalitativ studie av företagens reaktioner mot Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Forskningsfråga: - Hur har modebranschen i Sverige anpassat sina strategier under och efter pandemin? Vilka åtgärder har vidtagits för att hantera de utmaningar och påfrestningar som uppstått? Syftet: Syftet med studien är att analysera modebranschens strategier i Sverige under och efter pandemin. Dessutom vilka åtgärder som har vidtagits för att hantera utmaningar och påfrestningar. LÄS MER
4. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER
5. How restaurants used digital marketing to keep their customers during the Covid-19
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Covid-19 affected all industries worldwide and were affected differently, but one industry that faced many setbacks due to the Covid-19 pandemic is the restaurant industry. According to SCB (2021), cities between 50 000 – 99 999 inhabitants decreased by 18,9% in sales. LÄS MER