Sökning: "förslag till vidare forskning pedagogik"

Visar resultat 6 - 10 av 76 uppsatser innehållade orden förslag till vidare forskning pedagogik.

  1. 6. Omställningsstudiestödet : Hur implementeras det av omställningsorganisationers frontbyråkrater?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Helena Sändare; Emil Hagman; [2023]
    Nyckelord :Omställningsstudiestöd; implementation; implementation object; implementation process; street-level bureaucrats; Omställningsstudiestöd; implementering; implementeringsobjekt; implementeringsprocess; frontbyråkrater;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra till ökad kunskap kring implementering av lagen om omställningsstudiestöd (SFS 2022:856). I studien särskiljs implementeringsobjekt och implementeringsprocess i syfte att undersöka huruvida implementeringsobjektets egenskaper främjar eller hämmar implementeringsprocessen. LÄS MER

  2. 7. Baskettränares perspektiv på ledarskap, lärande och motivation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Oskar Werner; Max Jonevret; [2023]
    Nyckelord :Ledarskap; motivation; lärande; ideell kontext; professionell kontext.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ledarskap är väsentligt för att en organisation ska utvecklas och fungera på bästa sätt. Det är viktigt för alla organisationer oavsett vilka förutsättningar som finns i det enskilda fallet. LÄS MER

  3. 8. Hur Främjas Nyanställdas Arbetsrollslärande vid en Digital Onboarding Process: En hermeneutisk studie av nyanställdas erfarenheter av arbetsplatslärande

    Master-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Markus Richter; [2022]
    Nyckelord :Arbetsplatslärande; digital onboarding process; interaktivitet; kompetensarbetstillfredsställelse.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Onboarding processen blir allt viktigare på dagens arbetsmarknad och mer vikt läggs på dess utformning och relation till arbetsplatslärande. Tidigare forskning visar på att tankar om processen tidigt funnits men att fokus har förändrats under årens lopp. Nytt nu är att processen har blivit mer digital. LÄS MER

  4. 9. Språkängslan hos grundskoleelever som läser engelska som främmande språk : En kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Lynn Cafferky; Josefin Johnsson; [2022]
    Nyckelord :språkängslan; främmandespråksinlärning; engelska; grundskola;

    Sammanfattning : Vikten av att utveckla engelskkunskaper betonas såväl i de övergripande målen och riktlinjerna i Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet, som i kursplanen för engelskämnet (Lgr 11 2019). Forskarna Horwitz, Horwitz och Cope (1986) har identifierat en situationsspecifik typ av språkängslan vid inlärning av främmande språk, främmandespråkängslan, vilket kan beskrivas utifrån de tre typerna kommunikationsoro, testängslan samt rädsla för negativ utvärdering. LÄS MER

  5. 10. Erfarenheter av introduktionsprocessen - från checklista till utvecklingsmöjligheter. En kvalitativ fallstudie inom offentlig förvaltning utifrån de ansvarigas perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Paulina Andell; Alexandra Anderlund; [2022]
    Nyckelord :Introduktionsprocess; onboarding; välkomnande; organisationsstruktur; organisationskultur; socialt lärande; socialisation; fadderskap; mentor.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att beskriva och analysera hur ansvariga, på en enhet inom offentlig förvaltning, arbetar med dess introduktionsprocess. Vidare för vi även diskussioner gällande utvecklingsmöjligheter för denna process. LÄS MER