Sökning: "fast fashion modeföretag"
Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden fast fashion modeföretag.
21. Attityder till hållbart mode : Är hållbarhet en avgörande faktor vid klädköp?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Vi lever idag i ett samhälle där överkonsumtion av kläder blir allt vanligare. Modebranschen erbjuder ett explosivt utbud av kläder, och ”fast fashion” har blivit ett allmänt känt begrepp. LÄS MER
22. Ett fast-fashion företag. Att kommunicera miljö och hållbarhet
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I denna studie har vi har valt att undersöka och analysera ett enskilt fast fashion-företag kring ämnet miljö och hållbarhet, nämligen Gina Tricot. Valet av företag grundar sig i intresset av att undersöka hur ett förhållandevis ungt fast fashion-företag engagerar sig inom miljö och hållbarhet. LÄS MER
23. titel : Fast fashion och kundbemötande – Vad är viktigt i kundbemötandet för Gina Tricot?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Inom modebranschen växer konkurrensen sig allt större och fler modeföretag satsar på fast fashion som konkurrensstrategi. Konsumenterna har idag ett starkare modeintresse än någonsin vilket gör att företagen genom korta ledtider kan ta fram moderiktiga produkter till ett lågt pris för att tillfredsställa konsumenternas efterfråga. LÄS MER
24. Attityder till hållbarhet : en kvantitativ studie av ett modeföretags kunder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Medvetenheten kring hållbarhet har ökat och blivit allt viktigare både för kunder men också för samhället i stort. Därför har också vikten för företag att kommunicera sitt hållbarhetsarbete ökat. LÄS MER
25. Vägen till den virtuella butiken : en studie om Gina Tricots möjligheter att marknadsföra sig online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Internet når idag över 8 miljoner människor i Sverige och är en naturlig del av vardagen för många. För företag betyder detta en viktig marknadsföringskanal som inte bör underskattas. LÄS MER