Sökning: "fast fashion modeföretag"

Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden fast fashion modeföretag.

  1. 21. Attityder till hållbart mode : Är hållbarhet en avgörande faktor vid klädköp?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :AGNES ANDRÉN FORSBERG; IDA SJÖBERG; [2014]
    Nyckelord :mode; Hållbarhet; attityder; köpbeslut;

    Sammanfattning : Vi lever idag i ett samhälle där överkonsumtion av kläder blir allt vanligare. Modebranschen erbjuder ett explosivt utbud av kläder, och ”fast fashion” har blivit ett allmänt känt begrepp. LÄS MER

  2. 22. Ett fast-fashion företag. Att kommunicera miljö och hållbarhet

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOSEFINE MOLIN; SOFIE ANDERSSON; [2013]
    Nyckelord :CSR; Fast Fashion; Image; Profil; Identitet; Kommunikation; Hållbarhet;

    Sammanfattning : I denna studie har vi har valt att undersöka och analysera ett enskilt fast fashion-företag kring ämnet miljö och hållbarhet, nämligen Gina Tricot. Valet av företag grundar sig i intresset av att undersöka hur ett förhållandevis ungt fast fashion-företag engagerar sig inom miljö och hållbarhet. LÄS MER

  3. 23. titel : Fast fashion och kundbemötande – Vad är viktigt i kundbemötandet för Gina Tricot?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Elinor Granath; Chee Jason; [2012]
    Nyckelord :Servicekvalitet; Service quality; Customer service; Snabbt mode; Fast fashion; Kundbemötande;

    Sammanfattning : Inom modebranschen växer konkurrensen sig allt större och fler modeföretag satsar på fast fashion som konkurrensstrategi. Konsumenterna har idag ett starkare modeintresse än någonsin vilket gör att företagen genom korta ledtider kan ta fram moderiktiga produkter till ett lågt pris för att tillfredsställa konsumenternas efterfråga. LÄS MER

  4. 24. Attityder till hållbarhet : en kvantitativ studie av ett modeföretags kunder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Charlotta Brorsson; Emelie Lorin; [2012]
    Nyckelord :konsumenttyper; attitudes; sustainability; consumer types; sustainability communication; attityder; hållbarhet; hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Medvetenheten kring hållbarhet har ökat och blivit allt viktigare både för kunder men också för samhället i stort. Därför har också vikten för företag att kommunicera sitt hållbarhetsarbete ökat. LÄS MER

  5. 25. Vägen till den virtuella butiken : en studie om Gina Tricots möjligheter att marknadsföra sig online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Caroline Andrén; Mariel Alexandra Hermansson; [2012]
    Nyckelord :internet; Gina Tricot; online marketing; consumer behavior; multi-channel retailing; marketing channel; brand image; onlinemarknadsföring; konsumentbeteende; multikanalsåterförsäljning; marknadsföringskanaler; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Internet når idag över 8 miljoner människor i Sverige och är en naturlig del av vardagen för många. För företag betyder detta en viktig marknadsföringskanal som inte bör underskattas. LÄS MER