Sökning: "fem faktorer marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 89 uppsatser innehållade orden fem faktorer marknadsföring.

  1. 11. Integritet online ur olika generationers perspektiv : En studie om hur generation digital natives & pre-internet värdesätter sin integritet online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lovisa König; Ellen Romney; [2020]
    Nyckelord :Baby-boomers; y; x z; generations online; GDPR; Communication Privacy Management System CPM ; Consumer privacy online; ePrivacy; Information privacy; The privacy paradox; Concerns for Information Privacy CFIP ; Privacy fatigue; Integritet online; generations skillnader; generation pre-internet och digital-naives; persondata online; integritetskränkande aspekter; digitala social normer; riktad reklam; personlig marknadsföring online;

    Sammanfattning : Den digital utvecklingen har gjort att vi idag rör oss i digitala miljöer för att jobba, kommunicera, söka information, shoppa och underhållas. Företag kan idag kan spara, kartlägga, mäta och analysera privatpersoners aktiviteter online vilket ställt högre krav på näringsidkare att hantera denna personliga information korrekt. LÄS MER

  2. 12. What's in it for me? : En kvalitativ fallstudie gällande utvecklingen av ett Employer Value Proposition

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Tilda Hollström; [2020]
    Nyckelord :affiliation; arbetsgivarerbjudande; arbetsinnehåll; arbetsgivarvarumärke; benefits; career; compensation; Employer Branding; ersättning; förmåner; karriär; kommunikation; marknadsföring; medarbetarlöfte; The Rewards of Work Framework; tillhörighet; work content;

    Sammanfattning : Det ställs idag högre krav på arbetsgivare att uppfattas som attraktiva och intressanta för att kunna särskilja sig från sina konkurrenter och således attrahera kvalificerad arbetskraft. Detta eftersom arbetsmarknaden inom vissa yrken har förändrats vilket innebär att utbudet av kompetent arbetskraft inte speglar de behov som finns. LÄS MER

  3. 13. Uppbyggnaden av ett personligt varumärke är en resa, inte en destination : En kvalitativ studie om personliga varumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jens Sjöberg; Robin Lotthagen; [2019]
    Nyckelord :Personal branding; Marketing; Sports; Personligt Varumärke; Marknadsföring; Idrott;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to build knowledge about how young athletes can build their personal brand. Methodology: The study uses a qualitative approach in order to answer the research questions and the purpose of the study with a systematic literature review, to identify key factors for building a strong personal brand and apply these on a young athletes personal brand. LÄS MER

  4. 14. Return on (Influencer) Investment : En studie om företags utvärderingsprocess vid influencersamarbeten

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Sellert; Jacob Ekberg; [2019]
    Nyckelord :influencer marketing; målsättning; ROI; mätparametrar; feedback; utvärderingsprocess;

    Sammanfattning : Dagens marknadsföring består till stor del av influencer marketing där företag arbetar med influencersamarbeten för att nå sin valda målgrupp. Trots detta råder det en ovisshet inom marknadsföringsbranschen gällande hur företag utvärderar deras influencersamarbeten. LÄS MER

  5. 15. Personal characteristics in job ads : Strategic communication in urban and rural municipalities

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Aleksander Teigen; [2019]
    Nyckelord :Job classifieds; urban rural municipalities; strategic communication; big five theory; chi-square; Platsannonser; storstad landsbygd; strategisk kommunikation; femfaktorteorin; chi2;

    Sammanfattning : Platsannonser är medveten kommunikation från arbetsgivare med avsikten att framförallt locka nya medarbetare, men fungerar även som marknadsföring av den rekryterande organisationen. I platsannonser är efterfrågan på personliga egenskaper hos den som ska anställas ett vanligt förekommande fenomen. LÄS MER