Sökning: "flygbolag"
Visar resultat 26 - 30 av 153 uppsatser innehållade ordet flygbolag.
26. Development and Assessment of Re-Fleet Assignment Model under Environmental Considerations
Master-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteoriSammanfattning : The imminent threat of global catastrophe due to climate change gets more real by each passing year. The Aviation trade association, IATA, claims that Aviation accounts for approximately 2% of the Greenhouse Gases (GHG) caused by human activities, and 3.5% of the total Radiative Forcing. LÄS MER
27. Mellan teori och praktik : Mediering av kommunikation i undervisningen för kabinpersonal
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : This study aims to understand the interaction within cabin crew members and study the teaching methods regarding communication to the cabin crew. For exploring this matter, interviews with two cabin crew instructors were conducted. LÄS MER
28. CSR-kommunikation i den svenska flygbranschen: Hur påverkas konsumenters attityder och intentioner av olika CSR-budskap från flygbolag?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Flight-shaming and increased environmental awareness has lead to Swedish airline companies marketing their CSR-initiatives to a higher extent. Despite the fact that much research already exist in connection to effects of CSR in different situations, there is a lack of research investigating the airline industry in times of a strong environmental movement as there is right now in Sweden. LÄS MER
29. Klagomål och kundbemötande : En studie om hur bolag bemöter kunders klagomål och frågor via sociala medier under en krissituation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I efterdyningarna av den första chocken från COVID-19 på europeiska flygbolag undersöker denna studie Twitteraktiviteten relaterad till fyra av dessa bolag och tillämpar sentimentanalys för att utforska interaktioner mellan kunder och bolag. Sambandet mellan kundsentimentet och bolagens svarstid, samt sambandet mellan kundsentiment och bolagens svarsfrekvens undersöktes men inga betydande korrelationer påträffades. LÄS MER
30. Utvecklingen av hållbarhetsredovisning : En dokumentstudie av fyra europeiska flygbolags hållbarhetsredovisning och deras utveckling mellan år 2008 och 2018
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företags ansvar för deras samhällspåverkan resulterade i begreppet CSR. Företagens samhällsansvar utgörs av att minimera de negativa konsekvenserna företagets verksamhet medför ur ett miljömässigt, socialt och ekonomiskt perspektiv. En aktuell bransch som vänt i fokus är flygbranschen. LÄS MER