Sökning: "foreign languages teaching"
Visar resultat 26 - 30 av 135 uppsatser innehållade orden foreign languages teaching.
26. Språkutvecklande ämnesundervisning – en läromedelsanalys : Läromedel som verktyg för språkutvecklande ämnesundervisning i naturorienterande ämnen i åk 4
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Studies show that a quarter of the pupils in today's Swedish schools can be presumed to have a first language other than Swedish. Unfortunately, research also show that students with a foreign background and students with another first language than Swedish tend to get lower grades and lower test results. LÄS MER
27. Conception versus Reality : A Case Study of SFI-teachers’ Codeswitching into English
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : The fact that people tend to alternate between languages for various communicative purposes seems to increasingly interest researchers all over the world. Thus, the linguistic phenomenon of codeswitching has been given more academic attention in recent years than ever before. LÄS MER
28. Grammatiska och didaktiska perspektiv på partikeln le i rikskinesiska – en jämförande studie
Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskap; Lunds universitet/KinesiskaSammanfattning : The recent addition of Modern Standard Chinese (MSC) as an elective language in Swedish elementary and high school ('Moderna Språk') has brought the teaching of MSC particle le to the fore. Le occurs either affixed to a verb (le1) or as a sentence-final particle (le2) and is a frequently used grammatical device in MSC with a great number of various functions. LÄS MER
29. La clase multilingüe : La influencia del multilingüismo en las clases de español como LE y L2
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : El multilingüismo es un tema frecuentemente tratado en el ámbito de la enseñanza y la didáctica. Cuando trata de las lenguas maternas y los conocimientos lingüísticos previos de los estudiantes, las clases de hoy no son tan homogéneas como antes, cuando podíamos dar por hecho que la mayoría del alumnado tenía la misma lengua materna. LÄS MER
30. Inkludering i undervisningen av ämnet samhällskunskap -En intervjubaserad kvalitativ studie om upplevelser och erfarenheter av elever med utländsk bakgrund på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Today's modern society is multicultural and school is a meeting place where meetings between cultures are unique. Newly arrived young people in Sweden not only encounter a new language, but they meet a new school with new hierarchies, norms and a new school system. LÄS MER