Sökning: "formal and informal learning"
Visar resultat 11 - 15 av 168 uppsatser innehållade orden formal and informal learning.
11. Lärares arbetsintroduktion –hur fungerar den egentligen? : En kvalitativ studie om lärares upplevelser och erfarenheter av introduktionsprocessen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Introduktion är avgörande för att nyanställda lärare ska socialiseras in i arbetet under den första tiden på en ny arbetsplats. Tidigare internationella studier menar att det behöver finnas struktur i lärares introduktion samtidigt som det är viktigt att få stöttning i det dagliga arbetet för att uppnå en framgångsrik introduktionsprocess. LÄS MER
12. Implications for Management Control in the Transition towards Hybrid Work - A Case Study of a Professional Service Firm
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The aim of this thesis is to explore the transition towards a hybrid work model and the implications it may have on the use and adaptation of management control within PSFs. The purpose is further to highlight the reasons behind the adaptations of MCS. LÄS MER
13. Competence Development in a VUCA World: How to Make Employees Better Equipped for Handling VUCA
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Several researchers have approached the subject of VUCA and the challenges of operating in a VUCA world. However, previous research seldom addresses specifically how the work can be done or how these qualities and skills can be developed. LÄS MER
14. Vocabulary development within an informal environment : Ordförrådsutveckling i en informell miljö
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This paper investigates the informal environment that pupils ages 3-12 are a part of while they are not in school and how extramural tools aid their vocabulary learning. According to Sundqvist and Wikström (2016) children today are growing up in a world of digital development and advancement and at the same time being a part of it. LÄS MER
15. Ledares anpassbarhetoch erfarenhetsbaserat lärande
Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte var att beskriva och förstå ledares uppfattningar om hur de utvecklat förmågan att anpassa deras ledarskap till varje unika medarbetare, situation och förändring. Studien utforskade vilka beteenden och kompetenser ledare uppfattar att de behöver för att bäst veta hur de ska anpassa sin ledarstil till olika förutsättningar samt hur de upplever att formellt, informellt och erfarenhetsbaserat lärande bidragit till att utveckla deras anpassningsförmåga. LÄS MER