Sökning: "formativ bedömning hattie timperley"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden formativ bedömning hattie timperley.

  1. 1. Återkoppling i skilda världar

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Linn Sundholm; [2018]
    Nyckelord :Feedback; assessment; assessment for learning; formative assessment.; Återkoppling; bedömning; bedömning för lärande; formativ bedömning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka elever och lärares uppfattning av återkoppling i gymnasieskolan. Utifrån Hattie och Timperleys teori om återkopplingsnivåer samt Gibbs och Simpsons Assessment Experience Questionnaire (AEQ) har en kvantitativ enkätundersökning genomförts på en gymnasieskola. LÄS MER

  2. 2. Återkopplingar som ett verktyg för lärande? : En studie om lärares återkopplingar i svenskämnets årskurser 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Emine Okur; Gamze Poyraz; [2017]
    Nyckelord :formative assessment; feedback; levels of feedback; Swedish subject; subject didactics; formativ bedömning; återkopplingar; nivåer på återkoppling; svenska; ämnesdidaktik;

    Sammanfattning : The power of a teacher’s feedback is one of the most powerful influences that has an effect on pupils’ learning. Hattie & Timperley (2007) have defined four levels that a feedback can work on. The aim of this study is to investigate the levels in teachers’ feedbacks based on their practical work in grades 4-6 in the Swedish subject. LÄS MER

  3. 3. Formativ bedömning inom svenskämnet : En studie av en lärares och elevers feedback samt upplevelser av återkoppling och kamratbedömning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sanna Andersson; [2015]
    Nyckelord :Assessment; formative assessment; assessment for learning; feedback; peer-assessment; Bedömning; formative bedömning; bedömning för lärande; återkoppling; kamratbedömning;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate formative assessment and formative feedbacks effects on students. One teacher describes through interviews her experiences of formative assessment and feedback. Also the students' perceptions are described. LÄS MER

  4. 4. Synliggöra språket : Dynamisk självreglerande korrigerande (DSK) återkoppling - en aspekt av lärande bedömning i gymnasieämnet svenska som andraspråk

    Magister-uppsats, Institutionen för nordiska språk

    Författare :Catrin Öhman Björk; [2012]
    Nyckelord :korrigerande återkoppling feedback kortskrivande fokus på form svenska som andraspråk gymnasiet vuxenutbildningen lärande bedömning formativ bedömning;

    Sammanfattning : I studien prövas en ny undervisningsmetod i svenska som andraspråk kallad kortskrivande med dynamisk självreglerande korrigerande återkoppling (DSK), vilken gett goda resultat i en pilotstudie. I linje med Evans m.fl. LÄS MER

  5. 5. Matrisens inverkan i feedbackprocessen - En kvalitativ undersökning av bedömningsmatriser i lärandeprocessen // The influence of matrixes on the feedback process - A qualitative study of evaluation matrixes in the learning process

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Viktor Larsson; Håkan Sundblad; [2011]
    Nyckelord :Feedback; bedömningsmatris; formativ bedömning; lärandeprocesser; ämneskunskap; utveckling; livslångt lärande;

    Sammanfattning : Our paper is based on matrixes and the feedback process as tools in the daily work in the higher education system. The main purpose with this paper is to investigate if these tools can enhance the effect of formative assessment and increase students’ empowerment in the courses. LÄS MER