Sökning: "forum för lärande möten"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden forum för lärande möten.

  1. 1. Anpassningsbart ledarskap – En studie om hur chefer inom offentlig sektor har anpassat sitt ledarskap, under Covid-19 gällande motivation och stöd

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Annie Knutsson; Fredrik Söder; [2022]
    Nyckelord :Ledarskap; Motivation; Distansarbete; Socialt stöd;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ intervjustudie som undersökt hur fem chefer inom offentlig sektor anpassat sitt ledarskap gällande stöd och motivation för att upprätthålla ett väl utfört arbete och delaktighet vid distansarbete hos sina medarbetare. I studien har detta speglats mot två teoretiska utgångspunkter, nämligen ”super-flexibility” och det som kallas ”fem steg för ledaren att följa under distansarbete”. LÄS MER

  2. 2. Digitala verktyg i förskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sandra Stenström Hedin; [2021]
    Nyckelord :digitala verktyg; lärande; Ipad; undervisning;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna undersökning är att undersöka digitala verktyg som undervisningsstöd i förskolan och hur/om pedagoger i förskolan använder digitala verktyg och hur pedagoger resonerar om de digitala verktygen påverkar lärandet hos barnen. Metod Metoden som använts till detta arbete är kvalitativ metod för att undersöka hur användandet av digitala verktyg påverkar barnens lärande. LÄS MER

  3. 3. Handledning - en förväntan om att nå förändring En kvalitativ studie om specialpedagogisk handledning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Carina Blad; Malin Hedlund; Ida Särnholm; [2020-01-16]
    Nyckelord :specialpedagogisk handledning; specialpedagogik; handledning; arbetslag;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att bidra med kunskap om hur några specialpedagoger, rektorer och pedagoger, inom befintliga arbetslag, uppfattar den handledning som utövas av skolans specialpedagog i arbetslagen. Teori: Systemteorin används i denna studie som teoretiskt ramverk med fokus på de centrala begreppen; helhet och delar, relationer, här-och-nu-tänkande, cirkularitet samt möten mellan och inom system. LÄS MER

  4. 4. Existentiella Möten : Att bemöta barns existentiella frågor och upplevelser på förskolan

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Annika Kollberg; [2019]
    Nyckelord :lifequestions; childrens existential questions; responding; fronesis; praxis; scientific discourse; religion; signature spirituality; livsfrågor; barns existentiella frågor; bemötande; fronesis; praxis; naturvetenskaplig diskurs; religion; möten; signature spirituality;

    Sammanfattning : Denna essä utgår ifrån fyra gestaltningar av mitt eget dilemma i relation till bemötande av barns existentiella frågor på förskolan. Detta följs upp med fältstudie på en förskola som undersöker andra pedagogers bemötande. Gestaltningarna och fältstudien ställs mot existensfilosofiska teorier och svensk och engelsk forskning. LÄS MER

  5. 5. DE BÄSTA MÖTEN VI HAR - En undersökning av Fokusmodellen på Sahlgrenska Universitetssjukhuset

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Elsa Leth; [2016-09-16]
    Nyckelord :konflikteskalation; konflikthantering; konflikttriangeln; lärande organisation; organisationsutveckling; problemlösning; relationell samordning; robust samarbetskultur;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka Fokusmodellens praktiska tillämpning och effekter på en avdelning på Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Teori: För fördjupad förståelse och analys har tidigare forskning om relationell samordning respektive konflikter i relation till hälsa och vårdkvalitet samt teorier kring organisation, kommunikation och konflikt använts. LÄS MER