Sökning: "frågeställningar musik"
Visar resultat 41 - 45 av 263 uppsatser innehållade orden frågeställningar musik.
41. Go to Sleep prestationsångest : En fenomenologisk självstudie i kompositionsångest
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : Sammanfattning Jag har länge velat skriva musik men känt att det är något som håller mig tillbaka. Känslor av prestationsångest förpestar mitt liv och hindrar mig från att utvecklas musikaliskt. LÄS MER
42. Vill du leka? Från olust till livsuppdrag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : I detta arbete undersöker vi hinder och deras lösningar för att hitta mer spelglädje i liv och konst. Syftet är att inspirera mig och andra till ett lekfullare och gladare liv och undersöker det genom två frågeställningar. LÄS MER
43. Upp(i-varv)värmning, olika metoder för inlärning? : En fenomenologisk självstudie om hur två olika aspekter av en uppvärmning påverkar lärandeprocessen av två etyder på trombon.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : Den här studien har som syfte att utforska betydelsen och effekterna av uppvärmningar i musik. Syftet bärs upp av två frågeställningar: 1) Hur erfar jag min lärandeprocess när jag värmer upp utan instrument? 2) Hur erfar jag min lärandeprocess när jag värmer upp med instrument? Studien undersöker två olika aspekter av en uppvärmning på musikinstrumentet trombon, genom två olika uppvärmningar: en uppvärmning med instrument och en annan utan instrument. LÄS MER
44. KONSTNÄRLIGA OCH KREATIVA UTTRYCKSFORMER SOM ARBETSMETOD I OMSORGSARBETET
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : Psykisk ohälsa är en långvarig sjukdom som inte kan botas med enbart medicin (Bundensen m.fl. 2020). LÄS MER
45. Språk och musik i samklang- : En undersökning utifrån förskollärares perspektiv på kopplingar mellan musikundervisning och språk.
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Abstarct Studiens syfte är att belysa förskollärarnes perspektiv på hur musikaliska och språkliga mål vävs samman i musikundervsiningen i förskolan. De två frågeställningar som studien har utgått ifrån är: Hur beskriver förskollärare de undervisningsmetoder som används för att främja musikaliska och språklig utvecklninhg hos barn i förskolan? Hur beskriver förskollärare kopplingar mellan musikaliska och språkliga mål i musikundervisningen? Utgångspunkter för studien är läroplanens skrivningar om betydelsen av att använda sig av musik, som exempelvis sång och rörelsesånger, för att utveckla barns språ, samt tidagre forskning som belyser kopplingar mellan musikunderisning och barns språk. LÄS MER