Sökning: "framefactors"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet framefactors.

  1. 1. Hur ser verkligheten ut för den nyexaminerade idrottsläraren? : En kvalitativ intervjustudie om nyexaminerade idrottslärares upplevelser av undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Andreas Pettersson; Otto Simola; [2022]
    Nyckelord :Frame factors; PE teachers; teaching; teaching styles; Ramfaktorer; idrottslärare; undervisning; undervisningsstilar;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med föreliggande studie är att undersöka nyexaminerade lärares upplevelser av undervisning i skolämnet idrott och hälsa. Detta undersöktes genom att intervjua dem om deras upplevelser när det kommer till yttre och inre faktorer som påverkar den didaktiska förmågan, hur respondenterna undervisar samt vilka undervisningsmetoder dem förhåller sig till i undervisningen. LÄS MER

  2. 2. IKT i klassrummet : En kvalitativ studie om lärares arbete med IKT i svenskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Emil Koplimaa; [2017]
    Nyckelord :ICT; teaching; primary school; IKT; undervisning; lågstadiet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how teachers define ICT and i which ways they implement ICT in their teaching. A further purpose is to investigate which factors that affect the possibility to implement ICT in the classroom. LÄS MER

  3. 3. Att se till individen i engelskaundervisningen

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Egzona Goc; [2016]
    Nyckelord :Individualization; english teaching; primary school; framefactors; Individanpassning; undervisning; engelska; lågstadiet; ramfaktorer;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to investigate whether the teaching of Enlish in grades 2-3 is individualized for different students conditions and needs and how teachers go about doing this. To answer this I prepared the following questions:  What methods and tools do teachers use to design the teaching of English (grades 2-3) to meet students varying needs and conditions? What do the teachers think they do to vary thier english teaching? How do the teachers relate to the students who are at different levels in English? This is a qualitative study based on completed observations and interviews. LÄS MER