Sökning: "fritidshem didaktik"
Visar resultat 16 - 20 av 164 uppsatser innehållade orden fritidshem didaktik.
16. Strukturkvalitet i fritidshemmet : En kombinerad metodstudie om personalens syn på kvalitet i fritidshemmet.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur personal inom fritidshemmet förståroch arbetar med strukturkvalitet. Studien var en kombinerad metodstudie sominnefattar en kvantitativ enkätundersökning samt en kvalitativ intervjustudiesom genomfördes på tre olika skolors fritidshem med personal som arbetarinom fritidshemmet. LÄS MER
17. Att försöka möta varje elev : En kvalitativ intervjustudie om inkludering för barn med särskilda behov i fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka lärares erfarenheter av arbete med inkludering för elever med särskilda behov på fritidshemmet. Ett mål med studien var även att undersöka lärares perspektiv på hur arbetet med inkludering, enligt dem, kan utvecklas, underlättas och förbättras. LÄS MER
18. En skola för alla? : Lärares uppfattningar av inkludering i fritidshemmets verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/DidaktikSammanfattning : Denna undersökning har till syfte att belysa vilka uppfattningar lärare i fritidshem harpå inkludering i sin fritidsverksamhet. Genom undersökningen visas vilka möjligheteroch hinder som finns i verksamheten på fritidshemmet. LÄS MER
19. Läsfrämjande arbete på fritidshemmet : En intervjustudie om hur lärare i fritidshem resonerar om läsfrämjande arbete på fritidshemmet.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Studiens syfte är att synliggöra hur sex lärare i fritidshem resonerar om läsfrämjande arbete på fritidshemmet. Frågeställningarna som har utformats utifrån syftet och som använts i studien är; Bedriver lärarna i fritidshemmet ett läsfrämjande arbete och vad anser de att detta syftar till? Använder lärarna i fritidshemmet några strategier för ett läsfrämjande arbete och i så fall vilka? Anser lärarna i fritidshemmet att det finns utmaningar och möjligheter för att arbeta läsfrämjande i fritidshemmet och i så fall vilka är dessa? För att samla in data användes kvalitativ metod genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
20. Elever som möts i den hybrida verkligheten : Ett utvecklingsinriktat arbete som syftar till att utveckla arbetssätt med digitala verktyg på fritidshemmet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Utvecklingsprojektet bygger på aktionsforskning som har skapats med målet att öka samlärandet i olika typer av gruppsammansättningar när elever skapar digitala animeringar med hjälp av appen Puppet Pals. Projektet har utförts på ett fritidshem med elever från förskoleklass upp till årskurs 3. LÄS MER