Sökning: "funktionell service"

Visar resultat 16 - 20 av 43 uppsatser innehållade orden funktionell service.

  1. 16. Lojalitet och de svenska bankerna: En kvantitativ studie om vad som driver kundlojalitet på den svenska bankmarknaden idag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Lindberg Hansen; Emelie Nortén; Jacob Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :CSR; teknikmognad; kundlojalitet; Lojalitet; e-lojalitet; bank; online; servicekvalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitet och de svenska bankerna - En kvantitativ studie om vad som driver svenska bankkunders lojalitet Seminariedatum: 12 januari 2017 Ämne/kurs: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 högskolepoäng. Författare: Emelie Nortén, Caroline Lindberg Hansen, Jacob Gustafsson Handledare: Johan Jansson Nyckelord: lojalitet, e-lojalitet, bank, online, servicekvalitet, CSR, teknikmognad, kundlojalitet Syfte: Studiens syfte är att genom en kvantitativ undersökning studera hur de upplevda CSR- insatserna, den upplevda servicekvaliteten och den egna teknikmognaden påverkar svenska kunders lojalitet till sin bank, utifrån konsumentens perspektiv. LÄS MER

  2. 17. "Som person är du nyfiken, framåtlutad och tycker om att ha många kontakter" : En analys av genreförändring i platsannonser för kommunikatörer från 1997-2017

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Ella Schierbeck; [2017]
    Nyckelord :Genre analysis; genre change; systemic-functional grammar; job advertisement; informer; communicator; Genreanalys; genreförändring; systemisk-funktionell grammatik; platsannons; informatör; kommunikatör;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to examine if one can find a change within the genre job advertisements for communicators, and in extension, the profession as a whole, during the time period 1997-2017. By studying the schematic structures of job advertisements as a genre text at large, and specifically the rhetoric strategies used when presenting requirements, I will be attempting to answer these questions through a genre analysis. LÄS MER

  3. 18. Vasalunds förskola

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Heidi Jokinen; [2016]
    Nyckelord :Solna; Vasalund; förskola;

    Sammanfattning : Förskolan ligger i ett lugn bostadskvarter i Solnas Vasalund. Förskolans byggnad ligger på södra ändan av tomten och huset bildas av tre huskroppar: en avdelningsdel, en korridors del i mitten samt en funktionell del - med barnens entré på plan 2, ateljé på plan 3 samt en samlingsrum Piazza på översta våningen. LÄS MER

  4. 19. A framework for creating observable web services

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Stan-Erik Zaccheus; [2015]
    Nyckelord :Functional programming; Reactive Extensions; API design; Funktionell programmering; Reactive Extensions; API-design;

    Sammanfattning : In the intelligence community, intelligence is defined as the right information to the right party at the right time. This definition also applies to business intelligence used by government and financial institutions, patient information used by healthcare providers and meteorological and geological reports provided by research institutions and environmental agencies. LÄS MER

  5. 20. Funktion eller inspiration? : en studie om butiksmiljöns betydelse vid utilitaristisk konsumtion

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Nygren; [2015]
    Nyckelord :store environment; hedonic value; utilitarian value; retail; social cues; design cues; ambient cues; butiksmiljö; hedonistisk värdedimension; utilitaristisk värdedimension; detaljhandeln; sociala faktorer; designfaktorer; omgivande faktorer;

    Sammanfattning : Detaljhandeln är en marknad som är under ständig utveckling och möts av nya utmaningar. Den hårda konkurrensen driver de verksamma till att arbeta med butiken och dess miljö som en konkurrensfördel. LÄS MER