Sökning: "ge barn instruktioner"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden ge barn instruktioner.

  1. 1. Vikten av att ha grundläggande motorik och hur pedagoger kan påverka det i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Victor Kirstein; Filip Velin; [2021]
    Nyckelord :Barn och ungdomar; Idrott och hälsa; Motorik; Pedagoger;

    Sammanfattning : Sammandrag/Abstrakt   Vår kunskapsöversikt har haft fokus på individers motoriska förmåga inom idrott och hälsa. Syftet med vår kunskapsöversikt är att skapa en förståelse för hur motoriken kan påverka barn och ungdomar. LÄS MER

  2. 2. Ridlärares instruktioner : omfattning och innehåll

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Equine Studies

    Författare :Alice Ersson; [2020]
    Nyckelord :instruktion; ridlektion; ryttarkänsla; ridlärare;

    Sammanfattning : When Swedish riding schools became established, teachers often were former military and the culture as well as language from that time can still be seen during riding lessons today. The tradition with lessons in groups also maintains and a normal group lesson has between six and ten riders. LÄS MER

  3. 3. Barn i koncentrationssvårigheter : En intervjustudie hur förskollärare och specialpedagoger bemöter och inkluderar barn i koncentrationssvårigheter i förskola och förskoleklass

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Moa Karlsson; Teresa Rotulo; [2019]
    Nyckelord :förskola; förskoleklass; koncentrationssvårigheter; bemötande; inkludering;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om hur förskollärare och specialpedagoger arbetar för att bemöta och inkludera barn i koncentrationssvårigheter i förskola och förskoleklass. Undersökningen bestod av en kvalitativ intervju där Teresa intervjuade fyra förskollärare och två specialpedagoger i förskoleklass och Moa tre förskollärare och två specialpedagoger med inriktning mot förskolan. LÄS MER

  4. 4. Spelar det någon roll? : En experimentell språkstudie om förskollärares instruktioner i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Mariah Harnesk; Mikaela Ribbing; [2018]
    Nyckelord :Språkstudie; språkanvändning; lärarinstruktioner; förskola; substantiv; pronomen; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Detta är en experimentell pilotstudie med syftet att ta reda på hur förskollärares olika sätt att ge instruktioner gällande en pysseluppgift skulle kunna skapa variationer i förskolebarns språk. Förskolans läroplan beskriver språkligt arbete i förskolan som viktigt för att barn ska få ett nyanserat språk och ordförråd. LÄS MER

  5. 5. Utveckla ordförrådet hos toddlarna med populära småbarnslekar som utgångspunkt : En didaktisk handbok för pedagoger

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Matilda Kahlbom; [2017]
    Nyckelord :toddlare; yngre förskolebarn; språkstimulering; språkutveckling; lärande; ordförråd; förskola;

    Sammanfattning : Utgångspunkten för detta arbete är att medvetandegöra och inspirera pedagoger i förskolan hur man kan använda sig av populära småbarnslekar för att utmana toddlarnas ordförråd. Med begreppet toddlare menas barn mellan 1 och 2,5 år. LÄS MER