Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Mot en konnektiv etik : etik och moral i en ny digital kontext

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Sara Al-Juburri; Eline Johnsson; [2024]
    Nyckelord :Etik; moral; konnektivitet; digitalisering; globalisering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sedan urminnes tider har frågor om etik och moral haft stor inverkan på människors liv. I den globaliserade och digitala värld vi idag lever i är dessa fortfarande aktuella, men har kommit att förändras. LÄS MER

  2. 2. Det skandinaviska perspektivet på förändringsledning : - En systematisk litteraturöversikt kring organisatoriskhandlingsförmåga och medarbetares attityder vidtransformationsprocesser

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Anette Lexell; Theresé Herrgård; [2023]
    Nyckelord :Change management; transformation process; Scandinavia; organizational change; employee; handle change; implementation of change; Förändringsledning; transformationsprocess; Skandinavien; organisationsförändring; medarbetare; hantera förändring; implementering av förändring.;

    Sammanfattning : Organisationer inom de skandinaviska länderna står ständigtinför essentiella utmaningar. En accelererande globalisering,teknologisk utveckling och digitalisering har medfört nyakrav för fortsatt funktionalitet och överlevnad. LÄS MER

  3. 3. Digital marknadsföring - en resurs för att skapa konkurrensfördelar : En studie om betydelsen av digital marknadsföring vid en företagsexpansion till nya geografiska marknader.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Erika Hjalmarsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En ökad konkurrens är idag ett faktum, globalisering och digitalisering gör det möjligt förföretag och kunder att vara aktiva dygnet runt. För att möta denna konstanta konkurrens krävs en strategi som differentierar företaget från resterande aktörer samt tilltalar befintliga och nya kunder. LÄS MER

  4. 4. Geografisk expansion av startup företag med en digital produktplattform - En fallstudie på ett svenskt företag inom hantverkarbranschen

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Märta Kistner; Magdalena Karlsson Nycander; [2022]
    Nyckelord :Digital produktplattform; digitalisering; geografisk expansion; startup företag; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Dagens utveckling inom digitalisering, tjänstefiering och globalisering erbjuder nya möjligheter för startup företag med digitala produktplattformar att tillämpa geografisk expansion. Examensarbetet applicerar teoretiska ramverk och modeller för att utreda en internationell marknadsutveckling av ett svenskt fallföretag som erbjuder digitala tjänster till hantverkarbranschen. LÄS MER

  5. 5. Hårda krav med mjuka värden? En diskursanalys av platsannonser med fokus på vilka kompetenser som efterfrågas inom HR-tjänster i den offentliga sektorn

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Tyra Lundquister; [2022]
    Nyckelord :Human Resources; HR-yrket; offentlig sektor; platsannonser; mjuka kompetenser och hårda kompetenser.; Social Sciences;

    Sammanfattning : De senaste årtiondets förändringar i arbetslivet har lett till nya sätt att organisera arbete, vilket i stor utsträckning har påverkats av den globalisering och digitalisering som har skett världen över. I dagens samhälle är det viktigt för verksamheter att kunna anpassa sig till en omvärld som ständigt är i förändring. LÄS MER