Sökning: "grafisk användargränssnitt"
Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade orden grafisk användargränssnitt.
21. Visuell hierarki och läsmönster : en studie om kontrast, storlek och positionering
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att identifiera den mest effektiva egenskapen av en text eller sida för att uppnå visuell hierarki, som är ett verktyg för att få det önskade flödet av uppmärksamhet i en sida eller webbsida genom att ge vissa element en viss vikt i kontrast, storlek och placering. Vi vill ge en möjlighet för vidare forskning snarare än att ge en slutsats som ger ett slutgiltigt svar på frågeställningarna. LÄS MER
22. Användbarhet för grafiska designers : Responsiva webbplatser och dess utformning
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Idag besöker vi inte längre webbplatser enbart via datorer, utan även mobiltelefoner och surfplattor. För att göra interaktionen på en webbplats användbar via flera olika plattformar blir det allt vanligare med responsiv anpassning. LÄS MER
23. Bordsbokningssystem i HTML 5
Kandidat-uppsats, JTH, Data- och elektroteknikSammanfattning : Det finns idag få system som ger en god överblick av en restaurangs bokningar och bordsplaceringar. Oftast används papper och penna som ställer till med problem när kunder avbokar, ändrar deras bokning eller helt enkelt inte kommer till restaurangen. Det är även svårt att avgöra huruvida restaurangen är fullbokad eller ej. LÄS MER
24. Pedagogiska metoder och spel : En jämförelse mellan användandet av pedagogik i utbildningsspel och underhållningsspel
Magister-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Denna rapport redovisar resultatet av en analys som syftar till att identifiera pedagogiska metoder i utbildningsspel respektive underhållningsspel. Undervisningspotentialen i kommersiella underhållningsspel diskuteras ofta och anses kunna vara ett mycket bra sätt att motivera genom underhållning samtidigt som det är utbildande. LÄS MER
25. Controlling a Robot Hand in Simulation and Reality
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : This master thesis was made at the Institute of Technology Stockholm and is a part of a robot hand project called 10-X with the aim to develop a low-cost robot hand that is light and strong. The project specification is to further improve the ability to control the robot hand in a user friendly way. LÄS MER