Sökning: "Gender Attitudes"

Visar resultat 1 - 5 av 928 uppsatser innehållade orden Gender Attitudes.

  1. 1. ”INGEN VILL JU HA EN SHORT GUY”. En kvalitativ intervjustudie om hur unga män uppfattar och upplever sig påverkas av utseendenormer på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Nilsson; Claudia Saksa; [2024-03-12]
    Nyckelord :Utseendeideal; skönhetsideal; sociala medier; Instagram; unga män; påverkan; hegemonisk maskulinitet;

    Sammanfattning : Throughout history, beauty ideals have existed as a societal construct, but the recent phenomenon lies in the rapid and widespread dissemination of these ideals through social media. Platforms like Instagram encourage user interaction, fostering a specific type of content. LÄS MER

  2. 2. Attitudes Toward the Police Among Swedish and Japanese University Students.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Rebecca Malmborg; [2024-02-12]
    Nyckelord :police; attitudes; Sweden; Japan;

    Sammanfattning : Citizens' attitudes toward the police underlies police legitimacy. The aim of the current study was to investigate Swedish and Japanese university students’ attitudes toward the police and how these may differ. The data was collected through a Qualtrics survey, which was sent out to universities, posted on social medias and forums. LÄS MER

  3. 3. STÖDET FÖR SVERIGEDEMOKRATERNA BLAND UNGA MÄN – EN GENUSPOLITISK REAKTION? En kvantitativ studie av vad genuspolitiska attityder har för effekt på stödet för Sverigedemokraterna år 2019

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Ester Hillgren; [2024-01-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to explore the relationship between gender political attitudes and expressed support for populist radical right parties (PRRP) in the context of Sweden. PRRPs have traditionally been linked to conservative gender values. LÄS MER

  4. 4. Tjejsnuset är det nya! : En kvalitativ studie om hur bilden av vitt snus konstrueras i samspel mellan media och unga vuxna, samt hur vitt snus kodas som manligt respektive kvinnligt.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elsa Widenström Findell; Silja Jóhannsdóttir; [2024]
    Nyckelord :Vitt snus; genus; reklam; konstruktion;

    Sammanfattning : The study aims to examine the construction of the image of white snus, specifically focusing on the growing trend of female snus use. The analysis will shed light on overall perceptions and attitudes towards white snus, along with its social construction among young adults. LÄS MER

  5. 5. Gender Equality in the English Classroom : Teachers’ Attitudes Toward Incorporating Gender Equality in Their Teaching of Upper Secondary School English

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Johanna Ly; [2024]
    Nyckelord :Teachers; upper secondary school; EFL; group work; cooperative learning;

    Sammanfattning : The aim of this study is to attain a deeper understanding of how English teachers approach the incorporation of gender equality in their English teaching, and the challenges and successes encountered in their pedagogical method. The study takes a qualitative approach, where the research examines the attitudes, teaching strategies and practical experiences of English teachers through semi-structured interviews. LÄS MER