Sökning: "grammar presentation"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden grammar presentation.
6. Anpassningen av engelska lånord i svenskspråkiga diskussionsforum
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : The aim of this study is to present how English borrowings (loanwords and phrases) are integrated into Swedish grammar and spelling rules. The hypothesis is that borrowings appearing in the unchanged form in Swedish occur much more frequently in internet forums than in press. LÄS MER
7. Las imágenes en el aula de ELE : Un estudio de intervención sobre el uso de imágenes mentales como un complemento para recordar las oraciones que ejemplifican una regla gramatical.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : En el presente trabajo se ha indagado en las opiniones de los alumnos acerca de adquirir reglas gramaticales en el aula de ELE con el uso de mnemotecnia (imágenes mentales). Hoy en día muchos alumnos en la escuela sueca aprenden de manera diferente y usan estrategias diferentes para aprender reglas gramaticales y palabras, por ejemplo, las estrategias visuales, auditivas, quinésicas, táctiles (Reiss, 1987). LÄS MER
8. What Affects Motivation? A Study of Students’ Attitudes towards ESL Learning in Swedish Lower Secondary Schools
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/HLK, Skolnära forskningSammanfattning : This study investigates how different educational activities affect students’ motivation and how teachers can induce students’ motivation to learn English as a second language (ESL) in Swedish lower secondary schools. Data was gathered through a questionnaire and analyzed through a sociocultural perspective. LÄS MER
9. ”Substantiv är namn på saker och ting …” : En analys av grammatikavsnitt i läromedel i svenska för årskurserna 7–9
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : Abstract This study deals with the grammar sections in one older and one newer textbook series for Swedish in grades 7–9. The questions for the study are: firstly, the scope of the teaching materials, the content and the number of exercises, and secondly if the content presentation can be classified as deductive or inductive, and if the design of exercises is mainly product or process-oriented. LÄS MER
10. Gratis medlemskap! : En språkvetenskaplig studie av genre, diskurs och identitetsskapande i presentationen av kundklubbar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Denna språkvetenskapliga studie syftar till att synliggöra och diskutera kring hur olika genredrag, diskurser och identiteter tas i uttryck genom kundklubbars självpresentationer. Detta för att se på vilket sätt kundklubbar framställer sig själva i jakten på att värva, behålla och främja lojala kunder. LÄS MER