Sökning: "green social media marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden green social media marketing.
1. Behind the Green Claims: A Critical Discourse Theory Approach - A study of the critical discourses derived from fashion brands green social media marketing
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER
2. Vägen till en grön profil : En kvalitativ studie om uppbyggnaden av personligt varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap; Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Miljöfrågan är ett av dagens hetast diskuterade ämnen. Detta är mycket tack vare framfarten av sociala medier och influencers som öppnat upp för samtal med människor världen över. Personligt varumärke innebär en praxis av att framhäva och marknadsföra sig själv som ett varumärke. LÄS MER
3. Vegan eller växtbaserad : produktkommunikationens betydelse för konsumenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Konsumtion av animaliska livsmedel är ett område som får allt mer fokus och utrymme i media och samhällsdebatt på grund av dess negativa miljöpåverkan. Med utgångspunkt i marknadsföringens potential att påverka konsumenters dagliga livsmedelsval är uppsatsens syfte att utforska attityder och associationer kring begrepp som vanligen används inom produktkommunikation för växtbaserade produkter. LÄS MER
4. Mannen, myten, stereotypen : En semiotisk analys av maskulinitet i Axe reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Följande arbete är en studie kring mediers reproduktion av stereotyper och hur maskulinitet framställs inom reklam. Axe är ett av de ledande varumärkena inom industrin för manliga skönhetsprodukter och är ett företag som har fått mycket kritik för att reproducera toxisk maskulinitet och sexism genom sin marknadsföring. LÄS MER
5. How do companies communicate sustainability through Online Platforms? : A multiple case study of three companies that perform sustainably.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi; Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Online platforms have nowadays been more developed and used by the population. For this reason, companies use to share more information through them. Moreover, the interest in sustainability also increases by people. Therefore, companies are trying to communicate sustainability through different techniques and actions. LÄS MER
