Sökning: "hållbar utveckling sopsortering"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden hållbar utveckling sopsortering.
11. Hållbar utveckling i förskolan : Pedagogers tankar om återvinning och återanvändning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilken syn som förskollärare har i arbetet med hållbar utveckling, med inriktning på den ekologiska delen där återvinning, återanvändning ingår för att värna om miljön. Studien kommer också belysa hur förskollärare anser att arbetet med hållbar utveckling kan se ut i förskolan samt hur naturen kan användas i detta arbete. LÄS MER
12. Återvinning och återbruk i förskolan : Förskollärares och en förskolechefs perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att det inte finns mycket forskning inom området hållbar utveckling i förskoleåldrarna. Detta område är aktuellt i dagens samhälle. I den här studien fokuseras det på begreppen återbruk och återvinning i förskolan som är en del av den hållbara utvecklingen. LÄS MER
13. Den ekologiska dimensionen av hållbar utveckling - en studie av förskollärares hållbarhetsutvecklande arbete i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie handlar om i vilken utsträckning förskollärare tar in hållbar utveckling i den dagliga verksamheten. De områden som berörs är lärandet i barngruppen, uteverksamheten samt miljöcertifieringar. LÄS MER
14. "Vi måste tänka långsiktinkt, inte bara här och nu" : En kvalitativ studie som belyser Hem-och konsumnetkunskapslärares och elevers uppfattning om hållbar utveckling.
M1-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : .... LÄS MER
15. Återvinning och hållbar utveckling i förskolan : en intervjustudie om förskollärares medvetenhet kring återvinning och hållbar utveckling
M1-uppsats, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Det syfte vi har med den här studien är att undersöka hur det ligger till med förskollärares medvetenhet kring återvinning och hållbar utveckling. Varför arbetar förskollärare med återvinning och hållbar utveckling eller varför gör de inte det? Studien är en kvalitativ undersökning där vi intervjuat 14 förskollärare på två olika orter i samma kommun i södra Sverige. LÄS MER