Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Danskar på distans : en studie om attityder och köpbeteende vid distanshandel.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Anna Thorander; Sofia Schwenk; [2009]
    Nyckelord :köpbeteende; distanshandel; e-handel; konsumentbeteende; danskar;

    Sammanfattning : Det är numer ett allmänt känt fenomen att Internets betydelse i samhället som marknads- och handelsplats, kommunikationsplattform och informationskälla är oumbärlig. Internet som handelsplats är beroende av en rad faktorer så som konsumenternas köpbeteende på Internet, produktkarakteristika, marknadsföringstekniker på Internet samt upplevda fördelar och nackdelar av att e-handla. LÄS MER

  2. 12. Svenska handelsanställda ungdomar i Öresundsregionen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Liselott Holst; Ida Lindgren; [2007]
    Nyckelord :arbete; attityder; bakgrundsfaktorer; dansk arbetsmarknad; karriär; svensk arbetsmarknad; ungdomar; värderingar; Öresundsregionen; arbejde; baggrundfaktoren; dansk arbejdsmarked; holding; karriere; svensk arbejdsmarked; unge mennesker; ?resundregionen;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att jämföra hur svenska ungdomar som arbetar inom servicebranschen i Sverige respektive Danmark ser på arbete. Vad driver vissa ungdomar att ta steget över till den danska arbetsmarknaden, medan andra väljer att stanna kvar i Sverige? Avsikten är att undersöka detta utifrån utbildningsbakgrund, kön, social klass, familjesituation och ålder för att se om det finns några samband mellan dessa faktorer och val av land att arbeta i. LÄS MER

  3. 13. Mervärdesskatt- Gemenskapsinterna Ekobrott

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Fredrik Green; [2005]
    Nyckelord :Skatterätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Inom EU används principen om den inre marknaden, vilken innebär att mervärdesskatten på de flesta varor skall betalas där konsumenten köper dem. Denna princip gäller därmed inte i produktionsledet då varan skall beskattas i den medlemsstat där den slutligen avyttras till konsumenten. LÄS MER

  4. 14. Nationella kulturskillnader angående företagskultur i Öresundsregionen

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Anderberg; [2002]
    Nyckelord :Business and economics; Jörgen Ljung; Hofstedes; Öresundsregionen och Öresundsbron; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett och ett halvt år efter öppnandet av Öresundsbron märks det fortfarande inte mycket av varken samarbete eller pendling mellan Danmark och Sverige. En stor skuld till detta har de ännu ej fungerande skattereglerna men även mer mjuka faktorer, såsom våra olika nationella kulturskillnader spelar in. LÄS MER