Sökning: "high technology marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 226 uppsatser innehållade orden high technology marketing.
1. ”Är det detta du menar? – Nej, det är det verkligen inte!” En analys av konsumenters missnöje vid möten med chatbots i kundtjänst
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Chatbots are increasingly being adapted as substitutes to humans in customer service. As the level of adoption increases, it becomes more important to understand the phenomenon of robots replacing humans – a new chapter in the rising digital world. LÄS MER
2. Optimizing Digital Transformation : Strategies for Private Banking in the Age of Technology
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis delves into the digital transformation of private banking, emphasizing the challenge of balancing technology with the personalized service that high-net-worth clients expect. Employing frameworks like Relationship Marketing, the Technology Acceptance Model, and Customer Experience Management, it examines the integration and impact of digital tools on client relationships and operational efficiency in private banking. LÄS MER
3. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER
4. Spelifiering som verktyg för programmeringsundervisning i gymnasiet
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Gamification involves the use of game design features and methods in non-game situations to increase engagement and motivation, this is used within media technology and interaction design. Gamification has been used in a variety of fields, including marketing, productivity, healthcare, and education. LÄS MER
5. Enhancing Privacy in Cookieless Web Advertising : A Comparative Study of Multi-Party Computation and Trusted Execution Environment Solutions for Private Attribution Reporting
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The end of third-party cookies has driven the advertising market to seek new solutions. Third-party cookies were widely used to track users’ online activities across websites. However, the growing concern for privacy has led web browsers to put an end to this practice. LÄS MER