Sökning: "history-didactic"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet history-didactic.

  1. 1. Mellan teori och praktik – historiedidaktiskaforskningstraditioners närvaro i svenskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Oskar Westberg; Simon Hallbäck; [2023]
    Nyckelord :disciplinary knowledge; historical consciousness; historical thinking; history education; second-order concepts; Sweden; teacher practice; usage of history;

    Sammanfattning : This study investigates how teachers implement select parts of the German and Canadian history didactic traditions in relation to the Swedish history curriculum in their practice. The material used is an overview based on earlier research as well as multiple empirical classroom studies conducted throughout Sweden. LÄS MER

  2. 2. "Historien går liksom att ta på, typ" : En kvalitativ intervjustudie om högstadieelevers uppfattning av historiebaserade spel i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Marcus Lund; [2023]
    Nyckelord :Game-based learning; historical games; use of history; student perspective; historical empathy; sense of history; historical narrative;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative interview study is to understand junior high school students' perception of the use of historical video games for learning and from this identify and analyze how the students perceives story-driven historical games in relation to developing historical empathy and a sense of history. The study also seeks to understand student’s perception of potential challenges with using historical digital games for learning purposes. LÄS MER

  3. 3. I glappet mellan teori och praktik : En ämnesdidaktisk studie av svensk historielärarutbildning och dess arbete med blivande historielärares kunskapsbas

    Master-uppsats,

    Författare :Ulf Alsterlund; [2023]
    Nyckelord :Body of Knowledge; History Teaching; History Teacher Training; Basil Bernstein; The Pedagogic Device; Recognition Rules; Realisation Rules.;

    Sammanfattning : This study takes its point of departure in the concept of body of knowledge and sees this concept as including both the theoretical knowledge and the practical skills that teachers need to possess in order to be able to create well-functioning teaching in the school's everyday reality. Based on this definition the study examines, by interviewing and observing a number of Swedish history teacher students in the final phases of their teacher training, how Swedish history teacher training work with the body of knowledge to prepare students for teaching. LÄS MER

  4. 4. Spel som läromedel : En historiedidaktisk undersökning om historiebaserade datorspel på högstadiet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Filip Andersson Leman; [2023]
    Nyckelord :History didactics; History-based games; Europa Universalis IV; Use of history; Respondent survey; Historiedidaktik; Historiebaserade spel; Europa Universalis IV; Historiebruk; Respondentundersökning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore the popular computer game Europa Universalis IV and how the use of history looks inside the game and its potential use during lessons.There is also a second purpose to this study and it is to shine some light on how students between the ages of thirteen and fifteen think about history-based videogames and their use in a classroom situation. LÄS MER

  5. 5. Historierna i rummet : Utmaningar och möjligheter med flera historiekulturer representerade i multikulturella klassrum samt strategier för bemötandet av dessa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Kornelia Paulander; [2023]
    Nyckelord :Historiekultur; historieundervisning; multikulturella klassrum; strategier i klassrummet; historiedidaktik; Historical-culture; teaching of history; multicultural classrooms; strategies in the classroom; history-didactic;

    Sammanfattning : Denna uppsats har som syfte att analysera historielärares upplevelser av möten med olika historiekulturer i multikulturella klassrum och identifiera att deras didaktiska strategier för att bemöta dessa. Undersökningen utförs i tre steg bestående av en förundersökning, en enkät och sedan två samtalsintervjuer. LÄS MER