Sökning: "hur marknadsför sig olika företag"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden hur marknadsför sig olika företag.

  1. 1. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER

  2. 2. Att integrera hållbarhet i verksamheten : Hur företag hanterar ekonomiska, sociala och ekologiska aspekter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hanna Stoeckmann; Ella Söderstedt; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Att integrera hållbarhet i verksamheten- Hur företag hanterar ekonomiska, sociala och ekologiska aspekter Författare: Ella Söderstedt & Hanna Stoeckmann Handledare: Jan-Olof Eriksson Bakgrund Global uppvärmning och klimatförändringar har ökat medvetenheten om företagens roll att främja hållbarhet. I Sverige förväntas företag arbeta med både ekologisk och social hållbarhet. LÄS MER

  3. 3. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  4. 4. Öl- och Vinturism på Gotland : En kvalitativ studie om marknadsföringen av ölbryggerier och vingårdar i sociala medier på Gotland

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Ellen Bendixen Söderqvist; Linda Andersson; Liv Lasu; [2022]
    Nyckelord :Marketing; social media; beer tourism; wine tourism; Gotland; tourism industry; beverage tourism; alcohol law; wineyard; beer brewery; Marknadsföring; sociala medier; ölturism; vinturism; Gotland; besöksnäring; dryckesturism; alkohollagen; vingård; ölbryggeri;

    Sammanfattning : In this study beer breweries and vineyards have been studied. The purpose of the study is to illuminate how beer breweries and vineyards on Gotland market themselves on social media and how they address the Swedish law “Alkohollag (2010:1622): 7 kap. Marknadsföring av alkoholdrycker och alkoholdrycksliknande preparat”. LÄS MER

  5. 5. Mobila insamlingen : En släpvagnslösning för stadsnära insamling

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Maria Pousette; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Stockholm vatten och avfall (SVOA) är Stockholms ledande vatten- och avfallsbolag. Varje dag berör verksamheten 1.5 miljoner invånare och företag i Stockholm. De erbjuder idag flertalet olika tjänster för att tillfredsställa alla boende i Stockholms stad. LÄS MER