Sökning: "hur marknadsför sig"
Visar resultat 1 - 5 av 210 uppsatser innehållade orden hur marknadsför sig.
1. DEN EVIGT DYNAMISKA GENOMSNITTSKONSUMENTEN : ETT RÄTTSLIGT VERKTYG MED EN OKÄND IDENTITET
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Genomsnittskonsumenten spelar en avgörande roll i bedömningar av huruvida en marknadsföringsåtgärd är att betrakta som otillbörlig. Denna fiktiva person har i direktivet om otillbörliga affärsmetoder definierats som ”normalt informerad samt skäligen uppmärksam och upplyst, med beaktande av sociala, kulturella och språkliga faktorer och i enlighet med domstolens tolkning […]. LÄS MER
2. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER
3. Bankens ständiga resa mot en förbättrad miljö : en fallstudie om bankens ständiga förbättring inom de finansiella miljömålen
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Inom bank är miljöpåverkan som störst inom den indirekta verksamheten, det vill säga bolagens investeringar och finansieringar. För att arbeta mot FN:s globala mål Agenda 2030 behöver banker fokusera och förbättra sitt miljöarbete inom investeringar och finansieringar för den kommande generationens framtid. LÄS MER
4. TWITCH OCH SVENSKA INDIESPELSUTVECKLARE : En kvalitativ studie om svenska indiespelsutvecklares användning av Twitch
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Det blir allt svårare att sticka ut från mängden av nya spel som släpps varje år, speciellt för indiespelföretag med begränsade resurser. Sociala medier är idag ett av de effektivaste sätten att marknadsföra sig på, men en plattform som blivit känd som nyckeln till att bli upptäckt är livestreamingtjänsten Twitch. LÄS MER
5. Influencer marketing och parasociala relationers maktutövande på konsumenter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur influencer marketing och parasociala relationer påverkar konsumenters konsumtion av skönhetsprodukter. För att besvara syftet har vi använt oss av två forskningsfrågor som lyder: “Vilken roll har sociala medier i konsumenternas val av skönhetsprodukter?” och “Varför köper konsumenter produkter som influencers rekommenderar?”. LÄS MER