Sökning: "hur personal upplever kommunikationen med"
Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade orden hur personal upplever kommunikationen med.
1. Patienters uppleverser av överrapportering vid sängkanten
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Överrapportering mellan skiftbyten inom vården har en viktig roll när det gäller överföring av information till nästkommande sjuksköterska. Inom hälso- och sjukvården finns olika rapporteringssätt, samtal mellan sjuksköterskor avskilt på en expedition och rapportering vid sängkanten hos patienten. LÄS MER
2. Svensk medierapportering och Försvarsmakten : En kvalitativ studie om relationen mellan Försvarsmakten och svensk media
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker relationen mellan svensk media och Försvarsmakten. Syftet med studien är att undersöka hur yrkespersoner i svensk media och i Försvarsmakten upplever samarbetet mellan parterna samt huruvida relationen är välfungerande. LÄS MER
3. ”Från att knappt ta sig igenom kurserna till att lyssna och hänga med i allting” : Hur Jönköping University kommunicerar tillgängligheten till talböcker - påverkar det hur studenter med läsnedsättningar upplever tillgången?
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : För studenter på universitet och högskolor med funktionsnedsättningar i form av lässvårigheter, såsom till exempel dyslexi och ADHD, kan tillgången till kurslitteratur i form av talböcker innebära att de får samma möjlighet som övriga studenter att delta fullt ut i studierna och slutföra sina studier. I Sverige har studenter med funktionsnedsättningar på universitet och högskolor rätt till särskilt stöd under studierna, såsom att få kurslitteratur inläst i talboksformat. LÄS MER
4. Vi måste tala samma språk : Ambulanssjuksköterskans upplevelse av samverkan med räddningstjänst på skadeplats
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Ambulansverksamheten arbetar efter ett nationellt ledningskoncept på skadeplats som kallas för prehospital sjukvårdsledning. Det är ett koncept som syftar till att på ett strukturerat sätt samla och delge information och fördela resurser på ett effektivt och korrekt sätt, samt tillåter samverkan mellan andra aktörer att snabbt initieras och verka tillsammans på en skadeplats. LÄS MER
5. Patienters upplevelser av akutsjuksköterskans bemötande på akutmottagningen : en litteraturöversikt
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : För många människor blir besöket på akutmottagningen deras första kontakt med sjukvården. Specialistsjuksköterskan i akutsjukvård har en ledande funktion i bemötandet och omvårdnaden av patienten. LÄS MER