Sökning: "hur ska skolan organisera sig"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden hur ska skolan organisera sig.

  1. 6. En fallstudie av en särskild undervisningsgrupp på gymnasiet - Ett särskiljande inkluderingsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Da Silva Broberg Jacqueline; [2019]
    Nyckelord :extra anpassningar; inkludering; organisationsförändringar; organisationsteori; särskild undervisningsgrupp;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractDa Silva Broberg, Jacqueline (2019). En fallstudie av en särskild undervisningsgrupp på gymnasiet - ett särskiljande inkluderingsperspektiv. Speciallärarprogrammet, språk, - skriv, och läsutveckling. Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 7. Matematiklyftets bidrag för problemlösning på högstadiet

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Borislav Zdrnja; Daniel Törnlycke; [2018]
    Nyckelord :Förändringsarbete; kollegialt lärande; kompetensutveckling;

    Sammanfattning : SammanfattningTörnlycke, Daniel och Zdrnja, Borislav (2018). Matematiklyftets bidrag för problemlösning på högstadiet. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp.Förväntat kunskapsbidragMatematikresultaten i svensk skola har sjunkit de senaste åren. LÄS MER

  3. 8. En studie av elevhälsans och lärares organisation kring nyanlända elever

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Leonida Kembro; [2017]
    Nyckelord :Elevhälsa; Likvärdig utbildning; Nyanlända elever;

    Sammanfattning : Leonida Kembro (2017). Specialpedagogprogrammet, Lärande och samhälle. Skolutveckling och ledarskap, Malmö högskola.En studie av elevhälsans och lärares organisation kring nyanlända elever- A study of student health care and teachers` organization regarding newly arrived students. LÄS MER

  4. 9. Digital läsning. En studie om de nya litteraciteternas roll i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Tina Hedendahl; Pernilla Unelind; [2016]
    Nyckelord :digital litteracitet; digitala verktyg; multimodala texter; läsförmåga; digital ojämlikhet; källkritik; fokusgrupp;

    Sammanfattning : Tina Hedendahl och Pernilla Unelind (2016). Digital läsning. En studie om de nya litteraciteternas roll i skolan (Digital literacy. A study on the role of new literacies in school). LÄS MER

  5. 10. Att utveckla elevers läsförståelse genom tyst läsning : En litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Anna Wijk; [2016]
    Nyckelord :Tyst läsning; läsa tyst; läsning; läsförståelse; silent reading; årskurs 1-3; grundskolan.;

    Sammanfattning : De internationella undersökningarna PISA och PIRLS visar att elevers läsförmåga och läsförståelse försämrats. Dock visar PISA 2015 på ett trendbrott vad gäller svenska elevers läsförståelse, svenska elever presterar bättre än senaste undersökningen från 2012 och ligger nu på ungefär samma nivå som år 2009. LÄS MER