Sökning: "informationshäfte"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet informationshäfte.
1. Anmälningsplikt i förskolan : Pedagogers erfarenheter av hur information om anmälningsplikten, gällande orosanmälningar, i förskolan kan skapa mer tillitsfulla relationer till vårdnadshavare.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The aim of this study is to contribute with knowledge about preschool teachers experiences of how information about the obligation to report, regarding reports of concern, affects the relationship between teachers and guardians. The method in this study is semi-structured qualitative interviews where ten active teachers were interviewed, both preschool teachers and childcare workers. LÄS MER
2. Språkutvecklande lärande : Med inriktning på nyanlända elever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Detta är en rapport om skapandet av en produkt inriktad på användandet av språk inom undervisningen. Den riktar sig främst till lärare i årskurserna 4-6, som har nyanlända elever i sina klasser. Produkten är skapad som ett informationshäfte, menat att introducera arbetssättet genom teorier och konkreta sätt att arbeta i klassrummet. LÄS MER
3. Varför avböjer föräldrar att vaccinera sina barn : En integrativ litteraturstudie
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund:Vaccinationstätheten har minskat i samhället. Främst omtalat är kombinationsvaccinet mot mässling, påssjuka, röda hund (MPR). Att avböja vaccinationer leder till att mässling åter etableras i samhället. LÄS MER
4. Produktutvecklingen av – : En liten text om: Särskilt begåvade barn
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
5. Verktyg för en jämlik skola : med normkritisk pedagogik som strategi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Detta är en rapport om framtagningen av ett informationshäfte om normkritisk pedagogik som riktar sig till pedagoger, framför allt för pedagoger i grundskolans yngre åldrar. Informationshäftet är av introducerande karaktär och riktar sig till pedagoger som har lite eller inga förkunskaper i ämnet. LÄS MER